Είναι πλέον κοινός τόπος η ...
εικόνα ανθρώπων που κυκλοφορούν στο δρόμο και απολαμβάνουν τη μουσική τους μέσα από ακουστικά.
Μελέτες δείχνουν ότι οι συνθήκες ακρόασης έχουν αλλάξει ριζικά, ενώ πλέον αλλάζει και ο τρόπος παραγωγής της μουσικής, εξαιτίας των ακουστικών.
Τα δεδομένα που φέρνει στο προσκήνιο η εταιρεία έρευνας Nielsen, πιστοποιούν ότι ο ιδανικός τρόπος για να καταναλώνει κανείς μουσικό περιεχόμενο από μία φορητή συσκευή είναι μέσω των ακουστικών και όχι -φυσικά- από το περιορισμένων δυνατοτήτων ηχείο του κινητού.
Ειδικοί σημειώνουν ότι η παραγωγή μουσικής είναι άμεσα συνυφασμένη με τον τρόπο με τον οποίο την ακούει κανείς, έτσι είναι σημαντικό να τονίσει κανείς ότι η αίσθηση της εγγύτητας που δημιουργείται μεταξύ του ακροατή και του μουσικού μέσα από τα ακουστικά, ενδέχεται να επιφέρει αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο συνθέτει κανείς δημοφιλή μουσική.
Ειδικοί επισημαίνουν ότι πολλές μεγάλες επιτυχίες των τελευταίων ετών, θυμίζουν σε τόνο έναν ψίθυρο που δεν ενοχλεί τον ακροατή που ακούει ένα μουσικό κομμάτι απευθείας στο αυτί του. Έτσι, τα φωνητικά των μοντέρνων κομματιών φαίνεται πως έχουν ήδη επηρεαστεί από τον τρόπο με τον οποίο επιλέγει να τα ακούσει κανείς.
Ένα άλλο στοιχείο που τονίζουν οι ειδικοί είναι πως στη μοντέρνα μουσική παραγωγή παρατηρείται μία ενίσχυση των συχνοτήτων του μπάσου.
Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι στα μικρά ηχεία ενός laptop ή σε εκείνα των ακουστικών, είναι δύσκολο να απολαύσει κανείς καθαρά το μπάσο, όπως συνέβαινε με ευκολία σε ένα στερεοφωνικό συγκρότημα στο σπίτι.
Η μίξη της μουσικής γίνεται πλέον με γνώμονα τις συνθήκες ακρόασης σε ένα θορυβώδες περιβάλλον, εν κινήσει, με την χρήση ακουστικών, επομένως το συνολικό ηχητικό αποτέλεσμα είναι διαφορετικό, όταν το ακούει κανείς σε ένα καλοστημένο οικιακό ηχητικό σύστημα.
Τέλος, μία σημαντική διαφορά που έχει επέλθει από τη μαζική χρήση ακουστικών είναι πως οι ακροατές ενδέχεται να επιλέγουν κομμάτια που παλαιότερα θα δυσκολεύονταν να παίζουν σε ένα ηχητικό σύστημα στο σπίτι, ταιριάζοντας πιο πολύ τη μουσική τους επιλογή με τις ιδιαίτερες προτιμήσεις τους, γεγονός που δεν αποκλείεται και να αποτελεί ένα εφαλτήριο για την ακρόαση περισσότερο πειραματικής μουσικής.