Απροστάτευτοι παραμένουν οι ...
εργαζόμενοι στα λεωφορεία, καθώς η πολιτεία αδρανεί απέναντι στις αλλεπάλληλες επιθέσεις που σημειώνονται κατά οδηγών.
Οι φραστικές επιθέσεις εξαγριωμένων επιβατών, που δυσανασχετούν λόγω του περιορισμού του συγκοινωνιακού έργου αποτελεί καθημερινότητα.
Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται χρήση βίας στις επιθέσεις αυτές. Μόνο από το περασμένο καλοκαίρι πέντε οδηγοί των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) νοσηλεύθηκαν λόγω τραυματισμών που υπέστησαν ύστερα από επιθέσεις επιβατών.
«Δυστυχώς, η κατάσταση έχει ξεφύγει, οι οδηγοί καταλήγουν στα νοσοκομεία αντί να γυρνούν πίσω στα σπίτια τους μετά τη βάρδιά τους», δηλώνει στην «Κ» ο Παναγιώτης Κατσιάβας, οργανωτικός γραμματέας των εργαζομένων στις ΟΣΥ.
Το προχθεσινό περιστατικό που σημειώθηκε στην Καλλιθέα, κοντά στον σταθμό του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου άρχισε όταν ο οδηγός ζήτησε από επιβάτη να αποβιβαστεί από την πίσω πόρτα, διότι η μεσαία ήταν χαλασμένη.
Ο επιβάτης εξαγριώθηκε, τα αίματα άναψαν και ο οδηγός κατέληξε στο νοσοκομείο ύστερα από την επίθεση του θερμόαιμου επιβάτη. Από τον περασμένο Ιούλιο έχουν σημειωθεί πέντε επιθέσεις (προχθές σε Καλλιθέα, πριν από λίγες ημέρες σε Πέραμα, στις 31 Ιουλίου στη γραμμή Γ18 Ομόνοια - Πέραμα, στις 28 Ιουλίου στη γραμμή 843 Πέραμα - Πειραιάς, στις 17 Ιουλίου στη γραμμή 164 Δάφνη - Τερψιθέα) κατά τις οποίες οι οδηγοί τραυματίστηκαν και διακομίστηκαν στο νοσοκομείο.
Στο μεταξύ, έχουν σημειωθεί αναρίθμητα ακόμη περιστατικά μικρότερης έκτασης, είτε προφορικών επιθέσεων είτε χρήσης σωματικής βίας κατά των οδηγών. Η πλειονότητα των επιθέσεων με μικροτραυματισμούς δηλώνεται από τους ίδιους τους οδηγούς στην αστυνομία. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά τα οποία δεν έλαβαν τη μορφή επίσημης αναφοράς, διότι η γραφειοκρατία είναι πολύ χρονοβόρα και αποφεύγεται από τα ίδια τα θύματα.
«Οταν από τα 1.250 λεωφορεία που έχουμε μετά βίας βγαίνουν στους δρόμους τα 800, είτε λόγω ελλείψεων σε ανταλλακτικά ή σε εργαζομένους είναι προφανές ότι το συγκοινωνιακό έργο είναι πολύ συμπυκνωμένο. Οι επιβάτες που περιμένουν στη στάση βλέπουν έναν οδηγό και ξεσπούν σε αυτόν», περιγράφει ο κ. Κατσιάβας.
Το τελευταίο δίμηνο, μάλιστα, η ένταση στις στάσεις έχει κλιμακωθεί λόγω των δυσλειτουργιών που εμφανίζει το σύστημα ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Η δυσκολία εύρεσης εισιτηρίων, ειδικά για τους επιβάτες των λεωφορείων που δεν επιβιβάζονται σε κάποια κεντρική στάση, προκαλεί πρόσθετη ένταση και ακόμη ένα φορτίο για τους οδηγούς. Οι ίδιοι είναι επιφορτισμένοι με το να απαντούν στις απορίες των επιβατών, οι οποίοι απλώς αναζητούν κάποιον να τους κατευθύνει.
«Προσπαθούμε να προστατέψουμε τους οδηγούς μας, τους συμβουλεύουμε να μη δίνουν δικαιώματα, να μη διαπληκτίζονται, να μην αντιμιλούν στους επιβάτες. Είναι σαφές ότι υπάρχουν προβλήματα αλλά κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βελτιώσουμε την κατάσταση», δήλωσε στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος των ΟΣΥ κ. Γεώργιος Γλυκός.