Του Γ. Κατσιάνη
Πόσα χρόνια χρειάζονται για την ...
αναβάθμιση μιας σήραγγας, μήκους ενός χιλιομέτρου;
Ένα, δύο, τρία χρόνια ή μήπως παραπάνω;
Ας πάρουμε για παράδειγμα, την σήραγγα της Κατερίνης.
Οι εργασίες αναβάθμισης της σήραγγας, μήκους ενός χιλιομέτρου ξεκίνησαν στις 30 Μαρτίου του 2022.
Το έργο, ύψους 20 εκατ. ευρώ είχε ορίζοντα υλοποίησης 16-18 μήνες και προέβλεπε την εκτέλεση εργασιών, όπως είναι μεταξύ άλλων “η επαύξηση της αντοχής της σήραγγας σε φωτιά, η μετακίνηση, αναβάθμιση και προστασία του δικτύου πυρόσβεσης, η πλήρης αποξήλωση και αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος φωτισμού με φωτιστικά τεχνολογίας LED καθώς και η αντικατάσταση των συστημάτων πληροφόρησης και ελέγχου κυκλοφορίας (ηλεκτρονική σήμανση),των τηλεφώνων έκτακτης ανάγκης και του οπικού δικτύου δεδομένων με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας”.
Ωστόσο, τον Ιούνιο του 2023, η τότε ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έκρινε σκόπιμο να σταματήσει τις εργασίες στη σήραγγα Κατερίνης, μέχρι να ολοκληρωθεί η περιφερειακή οδό Κατερίνης (συνολικού μήκους 10,3 χιλιομέτρων), το τελευταίο κομμάτι της οποίας παραδόθηκε σε δημόσια χρήση τον Μάρτιο του 2024.
Η οκτάμηνη καθυστέρηση είχε ως αποτέλεσμα την παράδοση σε δημόσια χρήση του κλάδου προς Θεσσαλονίκη της σήραγγας Κατερίνης, τον Μάιο του 2024.
13 μήνες μετά και ενώ ολοκληρώθηκαν οι τεχνικές εργασίες αναβάθμισης της σήραγγας, σύμφωνα με την Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφασίζει και πάλι να μεταθέσει τον μηνιαίο αποκλεισμό της από τον Ιούνιο στον Σεπτέμβριο.
“Η πλήρης παράδοση της σήραγγας στην κυκλοφορία θα ακολουθήσει με την ολοκλήρωση αυτής της τελικής φάσης, εντός του φθινοπώρου”, τονίζεται, μεταξύ άλλων σε σχετική ανακοίνωση.
Όπερ σημαίνει, τρεισήμισι χρόνια ή 42 μήνες μετά την έναρξη των εργασιών αναβάθμισης της σήραγγας.