Ουραγός μεταξύ όλων των ...
ανταγωνιστικών τουριστικών αγορών όσον αφορά την ψηφιακή προβολή, αλλά και το ψηφιακό περιεχόμενο, είναι η Ελλάδα.
Και αυτό τη στιγμή που ολοένα και μεγαλύτερα ποσοστά των δυνητικών ταξιδιωτών αναζητούν προορισμούς και κρατήσεις στο Διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Εάν η Ελλάδα μπορούσε να προσεγγίσει τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές στο Internet και να αποκτήσει τις ψηφιακές δεξιότητες που απαιτούνται όσον αφορά το περιεχόμενο και τις υπηρεσίες που προσφέρονται online, θα μπορούσε να δημιουργήσει έως και 170.000 νέες θέσεις εργασίας.
Αυτά προκύπτουν από έρευνα της Oxford Economics, που εξετάζει τον αντίκτυπο του διαδικτυακού περιεχομένου στον ελληνικό τουρισμό. Σύμφωνα με τη μελέτη, ένα 12% της πρόσφατης αύξησης στην απασχόληση στον τουριστικό τομέα αποδίδεται στην αύξηση δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου στην Ελλάδα.
Συνολικά, ο «ψηφιακός τουρισμός» υπολογίζεται πως συνεισφέρει το 3,2% του ΑΕΠ της χώρας και το 4% της απασχόλησης, μιας και ο κλάδος αποτελεί βασικό κομμάτι της οικονομίας, συνεισφέροντας το 19% του ΑΕΠ. Η Oxford Economics σε παρουσίαση που διοργάνωσαν η Google και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κατέδειξε το ψηφιακό έλλειμμα του ελληνικού τουρισμού σημειώνοντας πως το 56% των τουριστικών εσόδων στις χώρες της Ε.Ε. προέρχεται πλέον από κρατήσεις που έχουν ξεκινήσει ή και ολοκληρωθεί μέσω του Διαδικτύου, ποσοστό που έχει αυξηθεί κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 43% που βρισκόταν το 2012. Στην Ελλάδα φθάνει μόλις το 17%.
Το πολιτιστικό περιεχόμενο αποτελεί βασικό στοιχείο στην έρευνα πιθανών ταξιδιωτών ειδικά από αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Βρετανία όταν αυτοί σχεδιάζουν κάποιο ταξίδι τους. Οι αναζητήσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό έχουν αυξηθεί κατά 45% από το 2010.
Συγκεκριμένα στην Ελλάδα, το 35% των τουριστικών αναζητήσεων σχετίζεται με πολιτιστικά αξιοθέατα, μουσική, τέχνες, φεστιβάλ, ιστορικά μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. Ομως το διαθέσιμο περιεχόμενο για την Ελλάδα δεν μοιάζει επαρκές ούτε σε ποσότητα, ούτε σε βάθος, ούτε σε ποιότητα.
Με το πρόγραμμα «Grow Greek Tourism Online», η Google, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και το ΣΕΤΕ, έχει ήδη υποστηρίξει 70.000 επαγγελματίες του ελληνικού τουρισμού να αναπτύξουν την ψηφιακή παρουσία τους. «Οι ξεκάθαρες και εύκολα προσβάσιμες διαδικτυακές πληροφορίες μπορούν να δώσουν ώθηση στις τοπικές οικονομίες. Αυτό το γεγονός μεταφράζεται σε θέσεις εργασίας και αύξηση του ΑΕΠ», σημειώνει ο David Goodger, διευθυντής του Oxford Economics.