Η παραδοχή του ...
πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, από το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, ότι «όταν υπάρχει ο συνδυασμός της πολιτικής βούλησης αλλά, κυρίως, της θέλησης των πολιτών, των κατοίκων, των τοπικών φορέων και της αγαστής συνεργασίας ανάμεσα στην ελληνική πολιτεία και στους ιδιώτες, τότε μπορούμε να έχουμε πάρα πολύ σημαντικά αποτελέσματα, ακόμη και θαύματα», αποτυπώνει με χαρακτηριστικό τρόπο το κλίμα των χθεσινών εγκαινίων. Καταγράφει, δε, απόλυτα και την απόσταση που διήνυσε ο κ. Τσίπρας από την πλήρη καταδίκη και άρνηση της ιδιωτικής εμπλοκής στην επίτευξη... θαυμάτων μέσα από τις συνέργειες Δημοσίου και ιδιωτών.
Εν προκειμένω, ο ιδιώτης δεν ήταν άλλος από την Aegean, ο αντιπρόεδρος της οποίας Ευτ. Βασιλάκης υπογράμμισε ότι «αυτή τη φορά το κράτος, ο ιδιωτικός τομέας και οι τοπικοί φορείς συνεργάστηκαν πολύ καλά», υπενθυμίζοντας ότι ήδη από το 2014, και με την προηγούμενη κυβέρνηση και δημοτική αρχή, «έγιναν από κοινού προσπάθειες να προχωρήσει το έργο».
Η παρουσία του κ. Τσίπρα στο κυκλαδίτικο νησί αποτέλεσε και την αφορμή προκειμένου ο πρωθυπουργός να αναπτύξει μια δέσμη εξαγγελιών για την ενίσχυση της νησιωτικότητας, σε μια συγκυρία όπου τα νησιά του Αιγαίου έχασαν το προνομιακό καθεστώς ΦΠΑ. Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε σε σχέδια ενίσχυσης των υποδομών και της διασύνδεσης των νησιών, βελτίωσης των υπηρεσιών υγείας, καθώς οι δημόσιες δομές στενάζουν από την έλλειψη πόρων και προσωπικού, αλλά και για μέτρα, που δεν εξειδίκευσε, αναπλήρωσης του ΦΠΑ ως «μεταφορικού ισοδύναμου» για τους κατοίκους των περιοχών αυτών.
Η επίσκεψη του κ. Τσίπρα, ο οποίος είναι σαφές ότι επενδύει σε μια διττή εικόνα, αφενός μεν της λειτουργίας έργων με κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα, όπως το αεροδρόμιο, αφετέρου δε της εκπομπής μηνύματος στήριξης των ασθενεστέρων, πραγματοποιήθηκε εν μέσω σφοδρής σύγκρουσης με την αξιωματική αντιπολίτευση.
Σαφές μήνυμα
Το Μέγαρο Μαξίμου επανήλθε, από νωρίς χθες το πρωί, βάλλοντας κατά της Συγγρού σχετικά με τους ισχυρισμούς του κ. Αδ. Γεωργιάδη για κουστωδία 54 κυβερνητικών και τριήμερη παραμονή στην Πάρο, ενώ η Συγγρού στηλίτευσε την επιλογή του κ. Τσίπρα να «κόβει κορδέλες», όπως ανέφερε ο κ. Γ. Κουμουτσάκος, χωρίς να αναγνωρίζει τη συμβολή προηγούμενων κυβερνήσεων. «Για να φτάσουμε στην ημέρα των εγκαινίων, εργάστηκαν πολλοί άνθρωποι και μια σειρά κυβερνήσεων... τέτοια έργα που θα είναι αποτέλεσμα συλλογικών προσπαθειών και διαδοχικών κυβερνήσεων θα υπάρξουν και στο μέλλον», προσέθεσε ο κ. Κουμουτσάκος, στέλνοντας και ένα σαφές μήνυμα για το νέο στίγμα πολιτικού πολιτισμού που η Ν.Δ., ως κυβέρνηση, θα θελήσει να εκπέμψει. Διεμήνυσε ότι η τακτική αποκλεισμού των προηγούμενων κυβερνήσεων είναι καταδικαστέα και ότι «η Νέα Δημοκρατία θα αλλάξει τη σημερινή πρακτική μη αναγνώρισης της συμβολής των προηγούμενων κυβερνήσεων. Θα αναγνωρίζει έμπρακτα το έργο όλων εκείνων που θα έχουν συμβάλει στην πορεία του χρόνου, γιατί, πρώτα απ’ όλα, αυτό απαιτεί η συνέχεια του κράτους».
Στα λεγόμενα της Συγγρού απάντησε ο ίδιος ο κ. Τσίπρας, λίγη ώρα αργότερα, από τον αερολιμένα της Πάρου. Χωρίς βέβαια να αποδώσει τα όποια εύσημα στις όποιες προσπάθειες των προκατόχων του, σχολίασε πως «το αεροδρόμιο δεν ανήκει σε καμιά κυβέρνηση και σε καμιά εξουσία, παρά μονάχα στους πολίτες της Πάρου, στον λαό της Πάρου».
Εν προκειμένω, ο ιδιώτης δεν ήταν άλλος από την Aegean, ο αντιπρόεδρος της οποίας Ευτ. Βασιλάκης υπογράμμισε ότι «αυτή τη φορά το κράτος, ο ιδιωτικός τομέας και οι τοπικοί φορείς συνεργάστηκαν πολύ καλά», υπενθυμίζοντας ότι ήδη από το 2014, και με την προηγούμενη κυβέρνηση και δημοτική αρχή, «έγιναν από κοινού προσπάθειες να προχωρήσει το έργο».
Η παρουσία του κ. Τσίπρα στο κυκλαδίτικο νησί αποτέλεσε και την αφορμή προκειμένου ο πρωθυπουργός να αναπτύξει μια δέσμη εξαγγελιών για την ενίσχυση της νησιωτικότητας, σε μια συγκυρία όπου τα νησιά του Αιγαίου έχασαν το προνομιακό καθεστώς ΦΠΑ. Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε σε σχέδια ενίσχυσης των υποδομών και της διασύνδεσης των νησιών, βελτίωσης των υπηρεσιών υγείας, καθώς οι δημόσιες δομές στενάζουν από την έλλειψη πόρων και προσωπικού, αλλά και για μέτρα, που δεν εξειδίκευσε, αναπλήρωσης του ΦΠΑ ως «μεταφορικού ισοδύναμου» για τους κατοίκους των περιοχών αυτών.
Η επίσκεψη του κ. Τσίπρα, ο οποίος είναι σαφές ότι επενδύει σε μια διττή εικόνα, αφενός μεν της λειτουργίας έργων με κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα, όπως το αεροδρόμιο, αφετέρου δε της εκπομπής μηνύματος στήριξης των ασθενεστέρων, πραγματοποιήθηκε εν μέσω σφοδρής σύγκρουσης με την αξιωματική αντιπολίτευση.
Σαφές μήνυμα
Το Μέγαρο Μαξίμου επανήλθε, από νωρίς χθες το πρωί, βάλλοντας κατά της Συγγρού σχετικά με τους ισχυρισμούς του κ. Αδ. Γεωργιάδη για κουστωδία 54 κυβερνητικών και τριήμερη παραμονή στην Πάρο, ενώ η Συγγρού στηλίτευσε την επιλογή του κ. Τσίπρα να «κόβει κορδέλες», όπως ανέφερε ο κ. Γ. Κουμουτσάκος, χωρίς να αναγνωρίζει τη συμβολή προηγούμενων κυβερνήσεων. «Για να φτάσουμε στην ημέρα των εγκαινίων, εργάστηκαν πολλοί άνθρωποι και μια σειρά κυβερνήσεων... τέτοια έργα που θα είναι αποτέλεσμα συλλογικών προσπαθειών και διαδοχικών κυβερνήσεων θα υπάρξουν και στο μέλλον», προσέθεσε ο κ. Κουμουτσάκος, στέλνοντας και ένα σαφές μήνυμα για το νέο στίγμα πολιτικού πολιτισμού που η Ν.Δ., ως κυβέρνηση, θα θελήσει να εκπέμψει. Διεμήνυσε ότι η τακτική αποκλεισμού των προηγούμενων κυβερνήσεων είναι καταδικαστέα και ότι «η Νέα Δημοκρατία θα αλλάξει τη σημερινή πρακτική μη αναγνώρισης της συμβολής των προηγούμενων κυβερνήσεων. Θα αναγνωρίζει έμπρακτα το έργο όλων εκείνων που θα έχουν συμβάλει στην πορεία του χρόνου, γιατί, πρώτα απ’ όλα, αυτό απαιτεί η συνέχεια του κράτους».
Στα λεγόμενα της Συγγρού απάντησε ο ίδιος ο κ. Τσίπρας, λίγη ώρα αργότερα, από τον αερολιμένα της Πάρου. Χωρίς βέβαια να αποδώσει τα όποια εύσημα στις όποιες προσπάθειες των προκατόχων του, σχολίασε πως «το αεροδρόμιο δεν ανήκει σε καμιά κυβέρνηση και σε καμιά εξουσία, παρά μονάχα στους πολίτες της Πάρου, στον λαό της Πάρου».
Σύγχρονο αεροδρόμιο είκοσι χρόνια μετά
Είκοσι χρόνια χρειάστηκαν για να αποκτήσει η Πάρος ένα σύγχρονο αεροδρόμιο που να μπορεί να ικανοποιεί και τις αυξημένες τουριστικές της ανάγκες. Το έργο που εγκαινιάστηκε χθες αφορά την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης, ώστε να μπορεί να δεχθεί μεγαλύτερα αεροσκάφη αλλά και πτήσεις από το εξωτερικό, ιδίως κατά τη θερινή περίοδο. Το συνολικό μήκος του διαδρόμου είναι πλέον 2.000 μέτρα, με επιχειρησιακό μήκος 1.400 μέτρων. Το έργο περιλαμβάνει επίσης την ολοκλήρωση των κτιριακών εγκαταστάσεων του νέου αεροσταθμού, με προοπτική επέκτασής τους. Στην ολοκλήρωση του έργου αξιοσημείωτη ήταν η συμβολή των κατοίκων του νησιού μέσω της σύστασης αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας για τη συγκέντρωση μέρους των χρημάτων που απαιτήθηκαν για την ολοκλήρωσή του. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η συμβολή της Aegean, που ανέλαβε το project management, επιταχύνοντας την ολοκλήρωση του έργου κατά μία πενταετία ενώ το υποστήριξε και οικονομικά με 1,8 εκατ. ευρώ. Η δεύτερη φάση επένδυσης και ανάπτυξης του αεροδρομίου αφορά τη δυνατότητα να μπορεί να δέχεται και jet αεροσκάφη.