«Η κυβέρνηση με τις ...
νομοτεχνικές βελτιώσεις που κατατέθηκαν επανέφερε τον κυρωτικό νόμο σε αυτόν που είχε συμφωνηθεί και υπογραφτεί μεταξύ των δυο πλευρών» δηλώνουν κορυφαία στελέχη της Cosco στην «Κ».
Η εξέλιξη σηματοδοτεί την ολοκληρωτική αναδίπλωση της ελληνικής κυβέρνησης μετά και την έντονη επιστολή διαμαρτυρίας που έστειλε χθες η κινεζική πλευρά τόσο προς το Μαξίμου όσο και προς το ΤΑΙΠΕΔ. Και τα 7 σημεία που εντόπιζε ως παρεκκλίσεις από τα συμφωνηθέντα η Cosco περιλήφθησαν εκ νέου στο κατατεθέν νομοσχέδιο.
Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα εργατικά. Λίγο πριν κατατεθούν οι νομοτεχνικές βελτιώσεις, η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη δήλωσε ότι «η κυβέρνηση, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, προχώρησε ως όφειλε στις απαιτούμενες βελτιώσεις, προκειμένου να είναι νομοτεχνικά άρτιες οι διατυπώσεις του κυρωτικού νόμου».
Είναι χαρακτηριστική της κρίσης που προηγήθηκε η προειδοποίηση της Cosco σε επιστολή της προς το ΤΑΙΠΕΔ, που κοινοποιήθηκε και στον πρωθυπουργό, με την οποία ζητούσε «την αποκατάσταση του κατατεθέντος κυρωτικού νόμου στα συμφωνηθέντα, με τρόπο που να ανταποκρίνεται πλήρως και απολύτως σε αυτά, χωρίς φυσικά να τα τροποποιεί με οποιονδήποτε τρόπο», καθώς οι διαφοροποιήσεις που έχουν γίνει «δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να γίνουν αποδεκτές από την Cosco HK».
Τα επτά σημεία που «διόρθωσε» η κυβέρνηση και είχε επισημάνει ηCosco είναι τα εξής:
1. Επανήλθε το άρθρο 5, αλλά ως άρθρο 12, του συμφωνημένο σχεδίου κυρωτικού νόμου, στο οποίο ουσιαστικά περιγραφόταν το δικαίωμα της ΟΛΠ ΑΕ να εκδώσει νέους κανονισμούς που αφορούν στον πυρήνα της εμπορικής δραστηριότητας της ιδιωτικής πλέον ΟΛΠ Α.Ε.
2. Επανήλθε η υποχρέωση της δημόσιας διοίκησης να αποκρίνεται εντός χρονικού διαστήματος 90 ημερών για την χορήγηση έγκρισης μετά από την υποβολή σχετικών μελετών.
3. Επαναδιατυπώθηκε το δικαίωμα του ΟΛΠ να λαμβάνει υπόψιν, κατά την εφαρμογή τιμολογιακών πολιτικών την αποτελεσματική εμπορική λειτουργία και την ανταγωνιστικότητα του Λιμένα Πειραιά..
4. Έγινε εκ νέου η ρητή αναφορά περί μη υποχρέωσης της ΟΛΠ ΑΕ να ακολουθεί, μετά την ιδιωτικοποίηση, τις τυπικές διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων.
5. Θεραπεύτηκε το ζήτημα που είχε δημιουργηθεί με το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου να εκδίδει πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής, καθώς έπαψαν να είναι εφαρμοστέες οι διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων όπως είχε αρχικά αναφερθεί στο νομοσχέδιο, στα ζητήματα υποδομών που ανήκουν απευθείας στο Ελληνικό Δημόσιο.
6. Επανήλθε το δικαίωμα του Διαιτητικού Δικαστηρίου να επιλέγει τον εφαρμοστέο κατά την κρίση του κανόνα κατά την εκδίκαση συγκεκριμένης διαφοράς μεταξύ των συμβαλλομένων μερών.
7. Αποκαταστάθηκε η ισχύς της σύμβασης παραχώρησης έναντι των παράγωγων της συμβάσεων, μέσω ρητής αναφοράς περί υπεροχής της.