Έντονα αντιδρά η ΝΔ στην ...
τροπολογία του υπουργού Υποδομών κ. Χρήστου Σπίρτζη με την οποία θεσμοθετείται η τοποθέτηση διακριτών προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
«Ο κ. Σπίρτζης ως "παλαιόν ΠαΣοΚ" και "νεοΣΥΡΙΖΑίος" δείχνει τις πραγματικές προθέσεις του. Μοναδικός σκοπός τους την ώρα που η χώρα βρίσκεται στη δυσμενέστερη οικονομική και πολιτική φάση της νεότερης ιστορίας της είναι η "άλωση" του κράτους και οι διορισμοί "ημετέρων"» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ κ. Λευτέρης Αυγενάκης.
«Μετά το πρωτοφανές ατόπημα του υπουργού Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζη την περασμένη Παρασκευή να διορίσει έξι άτομα σε τρεις θέσεις προέδρων συγκοινωνιακών οργανισμών, "σπάζοντας" τις θέσεις σε προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους, παρά το γεγονός ότι αυτό απαγόρευε πρόσφατος νόμος, έρχεται σήμερα με εκπρόθεσμη τροπολογία στο σ/ν "Βοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις" να νομιμοποιήσει τον αυταρχισμό του και την πρόθεσή του να "βολέψει σε θέσεις ημετέρους"» σημειώνει.
«Η απόφαση του κ. Σπίρτζη είναι ένα σοβαρό πολιτικό θέμα με διοικητικές και οικονομικές συνέπειες, σε φορείς που ήδη αντιμετωπίζουν δυσκολίες μετά την καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης τους τελευταίους μήνες» επισημαίνει ο τομεάρχης της ΝΔ.
«Με τη δημιουργία διακριτών θέσεων προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου, πέραν του γεγονότος ότι διπλασιάζεται το οικονομικό κόστος σε υψηλά αμειβόμενες θέσεις, σε ήδη επιβαρυμμένους οικονομικά φορείς, δημιουργείται μια κατάσταση δυαρχίας, διάσπαση στη συνοχή της διοίκησης, γραφειοκρατία, αύξηση των υπογραφών και εν τέλει κακοδιοίκηση. Εκφράζουμε δε τις επιφυλάξεις με ποια κριτήρια το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στην Έκθεσή του αναφέρει ότι δεν προκύπτει επιβάρυνση» υπογραμμίζει.
«Η κατάργηση θέσεων υψηλά αμειβόμενων και η συγκέντρωση σε ένα πρόσωπο των αρμοδιοτήτων μεγάλων οργανισμών που προσφέρουν δημόσια αγαθά, μείωσαν το κόστος και επέφεραν συνοχή στη λήψη αποφάσεων, συγκέντρωση των ευθυνών, συνοχή στη διοίκηση και μείωση των διοικητικών βαρών» σημειώνει ο κ. Αυγενάκης. «Αυτό το σύστημα λειτούργησε αποτελεσματικά τα τελευταία χρόνια σε όλους τους φορείς όπου το ίδιο πρόσωπο ασκούσε τις αρμοδιότητες του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου» συμπληρώνει.
Η υπόθεση ξέσπασε την περασμένη Παρασκευή, όταν ο κ. Σπίρτζης έφερε στην επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής τους προτεινόμενους από τον ίδιο πρόεδρους και διευθύνοντες συμβούλους για τις τρεις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής. Ωστόσο η Επιτροπή διαπίστωσε ότι υπήρχε νομικό κώλυμα στην τοποθέτηση ξεχωριστών πρόεδρων και διευθυνόντων συμβούλων, καθώς πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Υποδομών για τον ΟΑΣΑ προέβλεπε ένα και μόνο πρόσωπο στη θέση του επικεφαλής της κάθε εταιρείας. Έτσι, η Επιτροπή διέκοψε τις εργασίες της έως ότου ο κ. Σπίρτζης φέρει τροπολογία στη Βουλή που θα επιτρέπει τον ορισμό δύο ατόμων σε κάθε εταιρεία.
Ωστόσο, η υπόθεση έχει και συνέχεια. Ο κ. Σπίρτζης έφερε εκπρόθεσμη τροπολογία στη Βουλή, στην οποία εντύπωση προκαλεί ότι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν προβλέπει επιπρόσθετες δαπάνες στον προϋπολογισμό. Σήμερα στους συγκοινωνιακούς φορείς οι επικεφαλής αμείβονται με 4.000 ευρώ μεικτά ανά μήνα.
«Πολιτική άποψη και θέση»
Στο μεταξύ, ο υπουργός Υποδομών, μιλώντας στον Real FM, απάντησε στην κριτική λέγοντας ότι «είναι μία πολιτική άποψη και θέση το να υπάρχει και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος για μία διαφανέστερη και εκσυγχρονισμένη διοίκηση στους δημόσιους φορείς».
«Έχουμε την πικρή εμπειρία και σε αυτούς τους οργανισμούς και σε άλλους, αλλά ας μιλήσουμε γι' αυτούς συγκεκριμένα, που δεν είχαν πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, αλλά είχαν μόνο διευθύνοντες δυμβούλους» τόνισε.
«Να σας πω λοιπόν τι ζήσαμε τους τελευταίους μήνες που είχαμε έναν διευθύνοντα σύμβουλο στον ΟΑΣΑ: Μιλούσε για αρκετούς μήνες με την τρόικα χωρίς να το ξέρει η ελληνική κυβέρνηση, είχε προβλεφθεί και η διαπραγμάτευση που έγινε από τις προτάσεις του ήταν να υπάρχει πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στον ΟΑΣΑ, στην ΟΣΥ και στη ΣΤΑΣΥ ο ίδιος» συμπλήρωσε.
«Αυτό μας ήρθε δηλαδή σαν πρόταση που την έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ από τους θεσμούς, στη λογική της καλύτερης "ομιλικής" λειτουργίας και μας ήρθαν και πολλά άλλα πράγματα, όπως το να έχουμε αστυνομία» τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
Ο υπουργός Υποδομών κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι κάνει το άσπρο μαύρο, καθώς η διάκριση πρόεδρου και διευθύνοντος δεν είχε καταργηθεί. «Υποχωρήσαμε για να μην αποχωρήσουν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας προκειμένου να αλλάξουν οι διοικήσεις μετά την ψήφιση της τροπολογίας και τώρα καταγγελλόμαστε γιατί θέλαμε να πετύχουμε μεγαλύτερες συγκλίσεις. Είναι τρομερό και έχουμε ακούσει τα χίλια μύρια για φιάσκο» τόνισε.
«Υπάρχει και ένα βαρύ action plan εκσυγχρονισμού με το πώς αυξάνουμε τα έσοδα και ρίχνουμε το κόστος λειτουργίας τους. Είναι περασμένο από τη Βουλή, έχει ψηφιστεί και πιστεύω ότι υπάρχουν και εκεί θα βαδίσουμε» είπε και συμπλήρωσε ότι «μη μας λέτε ότι δεν κοιτάμε πώς θα εξοικονομήσουμε χρήματα από τη λειτουργία των φορέων».
«Έχω καταγγείλει τουλάχιστον 40 φορείς και εκεί είναι το πρόβλημα που δεχόμαστε και την επίθεση που δεχόμαστε, ότι ο ΟΑΣΘ που είναι ένας ιδιωτικός ΟΑΣΑ στη Θεσσαλονίκη κοστίζει στο ελληνικό Δημόσιο πέντε φορές περισσότερο από ό,τι ο ΟΑΣΑ» συμπλήρωσε ο κ. Σπίρτζης.