Απάτη made in Germany


Φαίνεται ότι στη Γερμανία δεν...


 υπάρχουν αντίστοιχες παροιμίες των ελληνικών «στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί» και «δάσκαλε που δίδασκες...».

Γιατί αν υπήρχαν ο αλήστου μνήμης πρώην υπουργός Οικονομίας της Ομοσπονδιακής Γερμανίας Φίλιπ Ρέσλερ, ο νυν αρχηγός των Σοσιαλδημοκρατών του SPD και αντικαγκελάριος, Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, ο υπουργός Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, και, βέβαια, η ίδια η καγκελάριος Μέρκελ τα τελευταία έξι χρόνια θα ήταν πιο προσεκτικοί πριν αποφασίσουν να κουνήσουν το δάχτυλο σε Έλληνα κυβερνητικό αξιωματούχο για την εκτεταμένη φοροδιαφυγή στη χώρα μας, από τη στιγμή που οι γερμανικές εταιρείες έχουν αναγάγει τη συγκεκριμένη πρακτική σε... εθνικό σπορ.

Κάπως έτσι, στο μαύρο κατάστιχο της φοροδιαφυγής σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, δίπλα στα ονόματα των «συμπατριωτών» τους της Siemens, της Hochtief και της ThyssenKrupp υπάρχουν πλέον και δύο κολοσσοί της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

 Ο λόγος για τη Mercedes και την BMW, οι οποίες φοροδιέφευγαν συστηματικά τα τελευταία χρόνια μέσω υποτιμολογήσεων. Αν, μάλιστα, ευσταθούν και οι πληροφορίες από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, το ύψος της φοροδιαφυγής από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ξεπερνά τα 4 δις ευρώ την τελευταία δεκαετία!

Χρειάστηκε το δημοσίευμα του DerSpiegel στις αρχές Σεπτεμβρίου για να θυμηθούμε την «ξεχασμένη» υπόθεση της φοροδιαφυγής τριών γερμανικών εταιρειών αυτοκινήτου, των Mercedes και BMW κατά πρώτο λόγο και δευτερευόντως της Opel· για να θυμηθούμε την αποικιοκρατική αντίληψη των Γερμανών σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς για μια ακόμα φορά οι πολυεθνικές-κολοσσοί της συγκεκριμένης χώρας δρουν υπεράνω νόμων και χωρίς συμβατικές υποχρεώσεις όταν κάνουν μπίζνες στην Ελλάδα.

Η αποκάλυψη της εκτεταμένης φοροδιαφυγής και απάτης σε βάρος της χώρας μας από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζει να ξετυλίγεται πριν από περίπου έναν χρόνο. Ιδιοκτήτρια πολυτελούς αυτοκινήτου μάρκας BMW ενημερώνεται σε έλεγχο ΚΤΕΟ πως τα στοιχεία του εργοστασιακού κινητήρα του οχήματός της δεν ταυτίζονται με αυτά που είναι καταγεγραμμένα στα μητρώα του υπουργείου Μεταφορών.

Στην προσπάθειά της να ανακαλύψει τι συμβαίνει, η ιδιοκτήτρια του αυτοκινήτου απευθύνεται στο υπουργείο, την υπόθεση αναλαμβάνει το Σώμα Επιθεωρητών του και, σε συνεργασία με τους ελεγκτές του ΣΔΟΕ, αρχίζουν τις έρευνες στα έγγραφα εκτελωνισμού και έκδοσης αδειών κυκλοφορίας αυτοκινήτων που εισήχθησαν τα τελευταία χρόνια.

Τα «λαγωνικά» του ΣΔΟΕ μελετούν τις εργοστασιακές τιμές προ φόρων περασμένων ετών, συγκρίνουν τις αξίες των αυτοκινήτων που δηλώνονταν στα ελληνικά τελωνεία με τις αντίστοιχες σε αυτά άλλων ευρωπαϊκών κρατών για τα ίδια ακριβώς μοντέλα και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι γερμανικές εταιρείες υποτιμολογούσαν, πληρώνοντας μικρότερο ΦΠΑ, και ουσιαστικά απαλλάσσονταν του φόρου πολυτελείας για αυτοκίνητα χλιδής!

Ο τότε διευθυντής της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΣΔΟΕ, Θόδωρος Φλωράτος, επιβεβαίωνε τον Δεκέμβριο του 2013 στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων τη διεξαγωγή έρευνας, παραθέτοντας χαρακτηριστικά παραδείγματα για την εισαγωγή πολυτελών μοντέλων Mercedes και BMW με χαμηλά τιμολόγια, αλλά με τιμή πώλησης τέσσερις φορές υψηλότερη!