ΤΑΙΠΕΔ: Ξεπουλάνε σε ιδιώτες 13 παραλίες


Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν οι...



 διάσημες παραλίες του Σίμου και του Σαρακίνικου στην Ελαφόνησο - Θα περάσουν σε χέρια ιδιωτών με αποκλειστικά δικαιώματα χρήσης για 50 χρόνια - Αναδίπλωση επιχειρεί το ΤΑΙΠΕΔ και κάνει λόγο για «ενδεικτικές» χρήσεις

Τις δύο -και μοναδικές- παραλίες της Ελαφονήσου, Σίμο και Σαρακίνικο, θέλει να... αξιοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ, γι' αυτό και τις βγάζει «στο σφυρί». Ο πολλάκις βραβευμένος «επίγειος παράδεισος» από ουκ ολίγα διεθνή τουριστικά γραφεία, ετοιμάζεται να περάσει σε ιδιωτικά χέρια.
 
Ειδικότερα, το ΤΑΙΠΕΔ προσφέρει τα 175 στρέμματα ολόλευκης αμμουδιάς προς πώληση, μετά την εισφορά τους ως κρατικών ακινήτων (με Property Code ΑΒΚ 382).

Το παραπάνω, σε συνδυασμό με το άρθρο 14 του Ν. 3986/2011 (Εφαρμοστικός Νόμος του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου ΦΕΚ 152 Α) με τη πώληση παραλίου ακινήτου, μπορεί να αποκτηθεί από ιδιώτη το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης αιγιαλού και παραλίας για 50 χρόνια.

Αν βρεθεί αγοραστής για την παράκτια αυτή έκταση, μπορεί και να διεκδικήσει και να αποκτήσει την αποκλειστική χρήση της παραλίας μπροστά του, χωρίς δικαίωμα χρήσης από κάποιον άλλο για 50 ολόκληρα χρόνια!

Σε αυτά τα παραπάνω, ο νόμος δεν απαγορεύει τη δυνατότητα να βλέπει όποιος θέλει την παραλία από μακριά και μόνο, καθώς η πρόσβαση δεν θα είναι επιτρεπτή παρά μόνο στους πελάτες τους «επενδυτή»...

Αν σε συνέχεια αυτών δημιουργηθεί και «ιδιωτικό θαλάσσιο πάρκο», αντί για δημόσιο θαλάσσιο πάρκο, που να το διαχειρίζεται ο ίδιος ο Δήμος Ελαφονήσου, οι επισκέπτες δεν θα έχουν το δικαίωμα ούτε από τη θάλασσα να πλησιάσουν τις εν λόγω παραλίες.

Μεγάλες είναι οι αντιδράσεις από πλευράς των κατοίκων που δεν θέλουν να δουν κάποιον επενδυτή να καρπώνεται τη δημόσια γη, ενώ ήδη περιβαλλοντικές οργανώσεις μιλούν για οικολογική καταστροφή (η περιοχή έχει χαρακτηριστεί Natura).

Εκτός από τις δύο παραλίες της Ελαφονήσου, στο ίδιο «πωλητήριο», που ανήρτησε το ΤΑΙΠΕΔ, περιλαμβάνονται μεγάλες εκτάσεις, μεταξύ άλλων, στην Κορωνησία, στο Καλαμίτσι στη Χαλκιδική, τη Νέα Προποντίδα και τη Νέα Φώκαια, τη Γιάλοβα και την Καβάλα.

Στον κατάλογο αυτό περιλαμβάνονται και δεκάδες ακίνητα στην Πλάκα, τριώροφα και πενταώροφα κτήρια σε διάφορα σημεία της Αθήνας, οικόπεδα στο Ναύπλιο και το Μεσολόγγι αλλά και ξενοδοχεία «Ξενία».

Διαβάστε εδώ όλο τον κατάλογο

Αναδίπλωση επιχειρεί το ΤΑΙΠΕΔ

Μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η δημοσιοποίηση του θέματος το ΤΑΙΠΕΔ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία υποστηρίζει ότι η Ελαφόνησος δεν έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα αξιοποίησης, ότι η μελλοντική αξιοποίησή της θα είναι αποτέλεσμα δημόσιας διαβούλευσης και ότι η χρήση που αναφέρεται στον κατάλογο που δημοσιεύει το protothema.gr είναι «ενδεικτική» προσθέτοντας ότι σε κάθε περίπτωση «η όποια αξιοποίηση παραθαλάσσιων εκτάσεων προβλέπει ρητά την ελεύθερη πρόσβαση των λουόμενων στις παραλίες».

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ έχει ως εξής:

Σε συνέχεια δημοσιευμάτων σχετικά με ακίνητο του Ελληνικού Δημοσίου στην Ελαφόνησο που μεταβιβάστηκε για αξιοποίηση στο ΤΑΙΠΕΔ, διευκρινίζεται ότι αφενός, η συγκεκριμένη έκταση δεν έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα αξιοποίησης, αφετέρου  το όποιο μελλοντικό σχέδιο αξιοποίησής της θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και ανοικτό διάλογο με τις τοπικές και περιφερειακές αρχές με γνώμονα τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος.

Εξάλλου, οι χρήσεις που αναφέρονται  στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ είναι μόνο ενδεικτικές και σε κάθε περίπτωση αφορούν σε ιδιαίτερα ήπια και οικολογική  ανάπτυξη, με ειδική μέριμνα για την προστασία των ευαίσθητων περιβαλλοντικά ή και προστατευόμενων δημοσίων ακινήτων. Επιπλέον, η όποια αξιοποίηση παραθαλάσσιων εκτάσεων προβλέπει ρητά την ελεύθερη πρόσβαση των λουόμενων στις παραλίες.

Η πάγια διαδικασία για την αξιοποίηση ακίνητης δημόσιας περιουσίας που προβλέπεται από τον ιδρυτικό νόμο του ΤΑΙΠΕΔ, προϋποθέτει την κατάρτιση ΕΣΧΑΔΑ και περιλαμβάνει τρεις ουσιώδεις ασφαλιστικές δικλείδες: (1) κατάρτιση Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Μελέτης (ΣΜΠΕ) για την όποια ανάπτυξη, όπου είναι αυτονόητος ο απόλυτος σεβασμός στις περιβαλλοντικές και άλλες δεσμεύσεις κάθε ακινήτου, (2) δημόσια διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες και την Περιφερειακή Διοίκηση επί του σχεδίου ανάπτυξης και την ΣΜΠΕ και (3) γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας ως προς την πληρότητα της ΣΜΠΕ και τη νομιμότητα της προτεινόμενης ανάπτυξης.