Ασφαλιστικά μέτρα κατά της ΕΛΠΑ για χρέη 33 εκατ. ευρώ στο ΙΚΑ


Χρέη στο ΙΚΑ ύψους ...

33 εκατ. ευρώ περίπου, 15 εκατ. ευρώ στο δημόσιο μέσω εφορίας και άλλα 10 εκατ. ευρώ περίπου προς τους εργαζομένους μετρά το αμφισβητούμενο κατά πολλούς τα τελευταία χρόνια σωματείο ΕΛΠΑ (Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων). 
Η ΕΛΠΑ είχε ήδη προβεί το 2007, το 2009, το 2010, το 2011 και το 2012 σε ρυθμίσεις οφειλών, τις οποίες απώλεσε καθώς δεν κατάφερε ποτέ να φανεί συνεπείς στην καταβολή του συνολικού ποσού των δόσεων. Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είχε προχωρήσει σε μέτρα αναγκαστικής είσπραξης σε βάρος της ΕΛΠΑ χωρίς όμως αποτέλεσμα γιατί το σωματείο είχε προλάβει να απαλλαγεί από σημαντικά περιουσιακά στοιχεία.
Το 2010 κατασχέθηκε η κατοικία του Βασίλη Δεσποτόπουλου (προέδρου του Δ.Σ. της ΕΛΠΑ από το 2000 έως το 2012). Τέσσερα χρόνια αργότερα, με δικαστική απόφαση, πραγματοποιήθηκε η άρση της κατάσχεσης του ακινήτου στο Χαλάνδρι. Το 2015 έγινε εκ νέου κατάσχεση του ίδιου ακινήτου με εκτιμώμενη αξία πολύ χαμηλότερη της αρχικής.
Το ΙΚΑ επανήλθε με νέα αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της ΕΛΠΑ και εξασφάλισε με προσωρινή διαταγή, μέχρι την κύρια δίκη, την κατάσχεση των σημάτων του «σωματείου» και όλων των συμβεβλημένων σχημάτων που το περιβάλλουν, όπως επισημαίνεται σε πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας. 
Η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων έχει οριστεί για την 30η Ιανουαρίου 2017. Κύκλοι της αγοράς πάντως κάνουν λόγο για ένα παρωχημένο επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθούσε η εταιρεία η οποία δεν κατάφερε ουσιαστικά να συμβαδίσει με τις απαιτήσεις της εποχής όσον αφορά το προϊόν της οδικής βοήθειας. 
Σημειώνεται ότι το σωματείο ΕΛΠΑ δημιουργήθηκε το 1924 με στόχο την προώθηση ενός χόμπι σε πρώτη φάση. Σήμερα και ύστερα από σχεδόν έναν αιώνα έρχεται η κατάρρευση του σωματείου το οποίο κατά τη διάρκεια των 92 ετών λειτουργίας του πήρε διάφορες μορφές. Από το 1960 παρέχει υπηρεσίες οδικής βοήθειας, οι οποίες επί σειρά ετών αποτελούσαν αποκλειστικό προνόμιο της ΕΛΠΑ. 
Πριν από μερικά χρόνια ο αριθμός των εργαζομένων ξεπερνούσε τους 350, το 2014 μετρούσαν 221, ενώ σήμερα ελάχιστοι συνεχίζουν να εργάζονται, πολλοί εκ των οποίων έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας. Οι συνδρομητές της ήταν το 2013 ήταν πάνω από 250.000 ενώ σήμερα εκτιμάται ότι είναι σημαντικά μειωμένοι.
Το 1952 έκανε το ντεμπούτο του το Ράλλυ Ακρόπολις το σήμα του οποίου αποτελούσε ιδιοκτησία της ΕΛΠΑ. Μέχρι σήμερα αποτελεί ένα από τα κορυφαία αθλητικά γεγονότα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενώ ονομάζεται «Seajet Acropolis Rally» με δικαιούχο σήματος την εταιρεία «Seajet II Ναυτική Εταιρεία».