Aν η πανελλήνια ...
ομοσπονδία εργαζομένων του υπουργείου Πολιτισμού δεν αναστείλει την απεργία που έχει κηρύξει, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι της Αττικής θα είναι κλειστά.
Ίσως δεν μπορεί κανείς να φανταστεί χειρότερη είδηση για το σημείο εκείνο όπου ο πολιτισμός συναντά τον τουρισμό – τον μοναδικό τομέα στη χώρα που γνωρίζει ανάπτυξη. Ή μήπως μπορεί; Στην αιχμή της τουριστικής περιόδου, τα αιτήματα των εργαζομένων είναι η πρόσληψη 33 αρχαιολόγων και 200 αρχαιοφυλάκων (πρωθυπουργική εξαγγελία από τη Νίσυρο), ο Οργανισμός του Ταμείου Απαλλοτρίωσης Αρχαιολογικών Πόρων, η διασφάλιση των κεκτημένων όσων ασχολούνται με τη φύλαξη και την καθαριότητα των μουσείων και χώρων, ακόμη και οι εκκρεμότητες στο Ταμείο Αλληλοβοηθείας Υπαλλήλων για το οποίο γίνεται τόσος λόγος.
Η ομοσπονδία έχει προκηρύξει 48ωρη απεργία στην Αττική λέει στην «Κ» ο γ.γ. της ΠΟΕ - ΥΠΠΟ, κ. Γιάννης Μαυρικόπουλος «και τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι θα κλείσουν αν δεν υπάρξει ανταπόκριση από την ηγεσία».
Αυτά που αναφέραμε είναι μόνο μερικά από τα πολλά που δεν πάνε καλά στο υπουργείο Πολιτισμού-Αθλητισμού. Γιατί, βλέπετε, κομπάζει το ΥΠΠΟΑ για τα αυτονόητα, όμως κοιτάζει αλλού όταν πρόκειται για τα ουσιαστικά.
Κομπάζει που 20 από τους μεγαλύτερους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της χώρας θα αποκτήσουν σταδιακά πρόσβαση σε προηγμένες ευρυζωνικές υπηρεσίες, αντίθετα σφυρίζει αδιάφορα για τα κλειστά μουσεία αλλά και για την εικόνα που παρουσίαζε πρόσφατα η Κνωσός. Ουρές εκατοντάδων μέτρων και ταλαιπωρία χιλιάδων επισκεπτών που πλήρωσαν ακριβό εισιτήριο χωρίς τις παροχές που οφείλουν να έχουν.
Ανάλογη ταλαιπωρία υπάρχει και για τους επισκέπτες της Ακρόπολης. Δεν ιδρώνει το αφτί κανενός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε μουσεία και χώρους, για το έλλειμμα υπηρεσιών και ανθρώπων στις εφορείες αρχαιοτήτων. Οι διευθυντές των μουσείων είναι μουδιασμένοι, ενώ η πολιτική ηγεσία αγέρωχη στην αδιαφορία της.
Στις αρχές του περασμένου Μαΐου η κ. Λυδία Κονιόρδου δεσμεύθηκε ότι εντός του ίδιου μήνα θα αναδεικνύονταν οι ανάδοχοι για το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σχεδόν ξαφνιασμένη έδειχνε κατά την ομιλία της στη Βουλή, με το γεγονός ότι χρειάζεται εγκατάσταση ενός ολοκληρωμένου συστήματος, ότι απαιτείται υποδομή για να στηρίξει την ηλεκτρονική πλατφόρμα. Τέλος Ιουλίου πια, το ηλεκτρονικό εισιτήριο μοιάζει με ανέκδοτο για τους Ελληνες και ξένους επισκέπτες.
Ομως δεν είναι καθόλου αστεία όσα συνέβησαν με την περίεργη επισκέπτρια που ψέκαζε άχρωμο υγρό σε λίθινες βάσεις στο Μουσείο Βασιλικών Τάφων στις Αιγές και στην Πέλλα. Αμέλησε το προσωπικό ή μήπως δεν ήταν αρκετό; Πώς και δεν την πήρε κανείς είδηση;
Με ξέφραγο αμπέλι μοιάζει το ΥΠΠΟΑ αν σκεφτεί κανείς, τι ήθελε να κάνει η υπουργός φέρνοντας μια πονηρή και επικίνδυνη διάταξη του άρθρου 67 στο νομοσχέδιο για τα πνευματικά δικαιώματα. «Κατατέθηκε βιαστικά και ύπουλα», λένε διακεκριμένοι αρχαιολόγοι με θητεία στο παρελθόν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και απεσύρθη την τελευταία στιγμή.
Ηταν μια «χαραμάδα» για να υλοποιούνται μελέτες στο πλαίσιο προγραμματικών συμβάσεων του ΥΠΠΟΑ, χωρίς τη γνωμοδότηση των αρμόδιων αυστηρών συμβουλίων.
Ολα αυτά προκαλούν ερωτήματα για τη στάση (ίσως αδυναμία) της υπουργού να ιεραρχήσει τα σημαντικά ζητήματα του υπουργείου που διοικεί. Το ίδιο και η σιωπή της γύρω απ’ όσα θα έπρεπε να έχει επιλύσει. Οπως ο εκσυγχρονισμός του ΤΑΠ. Λες και δεν θέλει να αλλάξει τίποτα εκεί...
Βρήκε, όμως, θέμα να αφοσιωθεί. Ενδεχομένως για να αποπροσανατολίσει όσους ενδιαφέρονται με όσα καθυστερούν στο ΥΠΠΟΑ. Αυτό έπραξε με την ταβέρνα του Λεωνίδα στο Λυγουριό. Δεν πρόλαβε η οικογένεια να θρηνήσει τον εκλιπόντα και βρέθηκε στη δύσκολη θέση να αντιμετωπίσει τον θόρυβο που προκάλεσε η υπουργός εξωτερικεύοντας απροειδοποίητα την πρόθεσή της να κηρύξει διατηρητέα την ταβέρνα. Αλλά γιατί;
Η αρχιτεκτονική του κτιρίου δεν δικαιολογεί κάτι τέτοιο και το περιεχόμενο περιλαμβάνει φωτογραφικά τεκμήρια με σχετικές αφιερώσεις επωνύμων στον Λεωνίδα Λιακόπουλο, που κοσμούν τους χώρους της ταβέρνας. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ θα μπορούσαν ίσως να ασχοληθούν με τη συντήρηση και την ψηφιοποίηση του υλικού. Ομως, αν ήθελε να κάνει κάτι περισσότερο για το θέατρο η κ. Κονιόρδου, υπάρχει και το Θεατρικό Μουσείο. Εκείνο και αν χρειάζεται βοήθεια!
Αλλά σε κάθε αναμπουμπούλα η υπουργός αντιδρά σπασμωδικά.
Ανακοίνωσε προχθές τις επιχορηγήσεις χορού (529.000 ευρώ σε 30 ομάδες) και χθες του ελεύθερου θεάτρου (1.005.000 ευρώ σε 80 σχήματα). Χρήματα σε παλιούς και νέους. Λιγότεροι οι νέοι που θέλουν περισσότερη βοήθεια, λιγότερα και τα χρήματα. Ομως, με τις πολλές άλλες εκκρεμότητες που συσσωρεύονται στα γραφεία της οδού Μπουμπουλίνας, ποιος θα καταπιαστεί;