«Ράβε - ξήλωνε» οι στάσεις εργασίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Γρίφους πρέπει να ...

λύνουν οι επιβάτες του προαστιακού σιδηροδρόμου προκειμένου να διαπιστώσουν εάν το δρομολόγιο που θέλουν να πάρουν θα πραγματοποιηθεί κατά τις ημέρες που εξαγγέλλονται στάσεις εργασίας. 
Χθες, για ακόμη μία φορά η προγραμματισμένη από την περασμένη εβδομάδα στάση εργασίας της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) αποτέλεσε την αφορμή έκδοσης τριών διαδοχικών ανακοινώσεων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχετικά με την ακύρωση δρομολογίων. 
Η στάση εργασίας ήταν προγραμματισμένη για χθες από τις 6 το απόγευμα έως τη λήξη της βάρδιας και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκίνησε το γαϊτανάκι των ανακοινώσεων από το Σάββατο. Στην πρώτη ανακοίνωση ενημέρωσε το επιβατικό κοινό ότι, λόγω της κινητοποίησης, θα ματαιωθούν τα δρομολόγια των γραμμών Χαλκίδα - Πειραιά, Αθήνα - Λιόσια, Αεροδρόμιο - Κιάτο και Αεροδρόμιο - Λιόσια - Κιάτο, καθώς και τα λεωφορεία της γραμμής Κιάτο - Πάτρα. 
Την επομένη, με νέα ανακοίνωση, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημέρωσε το επιβατικό κοινό ότι τελικώς τα σιδηροδρομικά δρομολόγια Αεροδρόμιο - Κιάτο και αυτά των λεωφορείων Κιάτο - Πάτρα θα πραγματοποιηθούν κανονικά. 
Καθίσταται σαφές ότι η πλειονότητα των επιβατών βασίστηκε στην πρώτη ενημέρωση και δεν αναζήτησε τον Προαστιακό για να μετακινηθεί. Οι αλλαγές της τελευταίας στιγμής οδηγούν απλώς στην κυκλοφορία συρμών χωρίς επιβάτες, οι οποίοι μπερδεύτηκαν λόγω των συνεχών αλλαγών.
Προβλήματα
Την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για σοβαρά προβλήματα στο δίκτυο, με έμφαση στη φωτοσήμανση αποδίδοντας μεγάλο μέρος της ευθύνης στη διοίκηση του ΟΣΕ. Υποστηρίζουν μάλιστα ότι, παρά τους πόρους που έχουν κατευθυνθεί προς τον οργανισμό, η πλειονότητα των έργων είναι ημιτελής.
Ο ΟΣΕ, από την άλλη, απαντώντας σε ερώτημα της «Κ» σχετικά με τα προβλήματα στο δίκτυο αποδίδει τα προβλήματα στο γεγονός ότι οι εργασίες διεξάγονται με παράλληλη λειτουργία του σιδηροδρόμου, σε συνδυασμό με την οικονομική συγκυρία, που συνεπάγεται στενότητα χρηματοδότησης. Οταν εκτελούνται έργα και το δίκτυο είναι ενεργό, απαιτείται «λελογισμένη συντήρηση και επισκευή του δικτύου», όπως επισημαίνουν στελέχη του ΟΣΕ.
«Η συντήρηση του σιδηροδρόμου βασίζεται στον μακροπρόθεσμο χαρακτήρα του σχεδιασμού των έργων», εξηγούν. «Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ στο Θριάσιο Πεδίο, που συνδέθηκε με το λιμάνι του Νέου Ικονίου με στόχο την ενίσχυση του εμπορευματικού έργου». Η αύξηση της εμπορευματικής δραστηριότητας θα «δυναμώσει» οικονομικά τον οργανισμό, αφήνουν να εννοηθεί στελέχη του ΟΣΕ.
Η πλήρης λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου θα προκύψει, σύμφωνα με τον ΟΣΕ, μετά την ολοκλήρωση των έργων που εκτελεί η θυγατρική ΕΡΓΟΣΕ για την αναβάθμιση και ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου και ιδιαίτερα του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, που συνδέει τον Πειραιά με τις όμορες χώρες στα διασυνοριακά σημεία αλλά και με τα λιμάνια. Καθίσταται σαφές ότι οι δυσλειτουργίες στο δίκτυο είναι γνωστές, ενώ η ολοκλήρωση των έργων δεν τοποθετείται πριν από το 2019.