Σε ισχύ μέχρι νεωτέρας είναι ο ...
νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα, η εφαρμογή του οποίου προκάλεσε αντιδράσεις λόγω του προστίμου των 250 ευρώ, αλλά και αλαλούμ με αφορμή μια σειρά λαθών που διαπιστώθηκαν στην πράξη.
Λάδι στη φωτιά των διαμαρτυριών που υπήρξαν, όχι μόνο από όσους λόγω λάθους κλήθηκαν να πληρώσουν το παράβολο αλλά και από κατόχους αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν ανασφάλιστοι, έριξαν οι χθεσινές διαρροές από την πλευρά του υπουργείου Οικονομικών για «πάγωμα» της υποχρέωσης πληρωμής του προστίμου, κάτι που θα σήμαινε ουσιαστικά την υπαναχώρηση από την εφαρμογή του νόμου.
Το ενδεχόμενο αυτό αποφεύχθηκε, τουλάχιστον μέχρι να υπάρξουν σήμερα οι οριστικές αποφάσεις σε ανώτερο επίπεδο. Αυτό αποφασίστηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Οικονομικών, στην οποία συμμετείχαν η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάννης, ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής και εκπρόσωποι της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος. Στη σύσκεψη αποφασίστηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, να υπάρξουν και οριακές διορθώσεις στον νόμο, η βασικότερη από τις οποίες θα είναι η μείωση του προστίμου για τα δίκυκλα.
Η ουσία πάντως του νόμου, δηλαδή η υποχρέωση επιβολής του προστίμου των 250 ευρώ – ανεξάρτητα εάν το όχημα ασφαλίστηκε μετά τη διασταύρωση των αρχείων που «έτρεξε» η ΑΑΔΕ, συμφωνήθηκε να αποφασιστεί από την ηγεσία των δύο υπουργείων, δηλαδή τους κυρίους Τσακαλώτο και Σπίρτζη, αφού κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να αποφασιστεί σε επίπεδο υφυπουργών. Μέχρι τότε ο νόμος ισχύει.
Διορθώσεις
Εκτός από τη μείωση του προστίμου για τα δίκυκλα κάτω των 250 κυβικών –σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες–, διορθώσεις θα υπάρξουν και για διάφορα επιμέρους θέματα. Αυτά έχουν κυρίως να κάνουν με λάθη κατά τη διασταύρωση των στοιχείων των δύο αρχείων που χρησιμοποιήθηκαν για να εντοπιστούν τα ανασφάλιστα οχήματα, αλλά και με οριακές αδικίες που προκάλεσε η αυστηρή τήρηση της ημερομηνίας διασταύρωσης, δηλαδή της 6ης Ιουνίου για την επιβολή του προστίμου.
Σχετικά με τα λανθασμένα ειδοποιητήρια που αποτελούν το 1/3 αυτών που απεστάλησαν, όπως υποστήριξαν στελέχη του υπουργείου θα καταβληθούν προσπάθειες οι διορθώσεις να γίνουν με τη μικρότερη εμπλοκή των πολιτών.
Η αστυνομία, το υπουργείο Μεταφορών και οι ασφαλιστικές εταιρείες θα συνεργαστούν, όπως τονίζουν, προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες. Σε κάποιες περιπτώσεις, όπως εξηγούν, θα χρειαστεί να μεταβούν στις εφορίες ή στις περιφέρειες με τα απαραίτητα δικαιολογητικά έτσι ώστε να γίνουν οι εγγραφές και εντέλει να ακυρωθεί το πρόστιμο των 250 ευρώ.
Σημειώνεται ότι μια βασική πηγή λαθών είναι οι περιπτώσεις κλοπής ή καταστροφής του αυτοκινήτου. Πρόκειται για περιπτώσεις στις οποίες ο ιδιοκτήτης ενημερώνει την αστυνομία, η οποία καταγράφει και το συμβάν, αλλά συνήθως δεν ενημερώνει το υπουργείο Οικονομικών, στο αρχείο του οποίου το συγκεκριμένο όχημα εμφανίζεται ότι κυκλοφορεί. Αρκετά είναι τα λάθη που έχουν γίνει επίσης από τις ασφαλιστικές εταιρείες ή τους συνεργάτες τους στη σωστή αποτύπωση των στοιχείων του οχήματος.
Για όλες τις βελτιωτικές αλλαγές πάντως, η κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει σε, έστω και διορθωτικού τύπου, αλλαγή του νόμου με τροπολογία που θα καταθέσει στη Βουλή.