Σφιχτά χρονοδιαγράμματα σε ...
κρίσιμες διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση συμμετοχών του ΤΑΙΠΕΔ θέτει το νέο πρόγραμμα αξιοποίησης του Ταμείου (Asset Development Plan-ADP), που εγκρίθηκε από το διοικητικό του συμβούλιο την Τετάρτη.
Αν και την ερχόμενη εβδομάδα θα γίνουν διορθώσεις, εξαιτίας των εξελίξεων με τον ΔΕΣΦΑ, δεν αναμένονται αλλαγές, πλην της πρόβλεψης να αναζητηθεί το νομικό μοντέλο που θα επιτρέψει την ταχύτερη δυνατή επανεκκίνηση της διαδικασίας πώλησής του.
Το ADP, που θα υποβληθεί άμεσα προς υπογραφή από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ), προβλέπει την πρόσληψη συμβούλων για την αποκρατικοποίηση των βασικότερων εναπομεινάντων περιουσιακών του στοιχείων, όπως το 35% των ΕΛΠΕ, το 17% της ΔΕΗ, το 5% του ΟΤΕ, το 23% της ΕΥΑΘ, το 11% της ΕΥΔΑΠ και το 65% της ΔΕΠΑ.
Οι σύμβουλοι θα πρέπει να έχουν αναλάβει στις περισσότερες περιπτώσεις έργο έως τα τέλη του Δεκεμβρίου και σε μια δυο περιπτώσεις έως τα τέλη Ιανουαρίου. Οι συγκεκριμένες ενέργειες, όπως και η έγκρισή τους από το ΚΥΣΟΙΠ έχουν περιληφθεί, πέραν του ADP, και στα προαπαιτούμενα του σχεδίου συμφωνίας με τους δανειστές, με την οποία θα ολοκληρωθεί η δεύτερη αξιολόγηση.
Αμεσα θα πρέπει, επίσης, η κυβέρνηση να προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού και στην έγκριση των περιβαλλοντικών μελετών για την κατασκευή και τη λειτουργία έξι σταθμών διοδίων (Βενέτικο, Θεσσαλονίκη, Αλιάκμονας, Ασπροβάλτα, Καβάλα και Στρυμονικό) στην Εγνατία Οδό, ώστε να προχωρήσει και αυτή η ιδιωτικοποίηση.
Προβλέπονται επίσης η ολοκλήρωση της διαδικασίας για το Ελληνικό έως τον Ιούνιο του 2017 και η προκήρυξη διαγωνισμού για την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) έως τον Μάρτιο του 2017.
Σημειώνεται πως η παράταση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος» στον ΔΑΑ –που πρέπει να προηγηθεί– αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου. Οι σχετικές πληροφορίες, μάλιστα, κάνουν λόγο για ιδιαίτερα εύρωστο τίμημα από την 20ετή αυτή παράταση. Η εν λόγω συμφωνία βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και εκκρεμούν σχετιζόμενες ρυθμίσεις ενδιαφέροντος των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών.
Ακόμα εκτιμάται πως θα κλείσει άμεσα η συναλλαγή πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόλις η σχετική σύμβαση λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπου και έχει «κολλήσει» περισσότερο από το αναμενόμενο. Επεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την ΕΕΣΣΤΥ.
Για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης προβλέπονται η ανάρτηση των τελικών συμβατικών κειμένων στο VDR στις αρχές Ιανουαρίου και η υποβολή δεσμευτικών προσφορών στις 14 Φεβρουαρίου. Προχωρούν επίσης ο διαγωνισμός για τη μαρίνα της Πύλου και η επαναπροκήρυξη αυτών για τις μαρίνες Αλίμου και Χίου.
Για την Αφάντου στη Ρόδο, όπως και για το Ελληνικό, προβλέπεται η υπογραφή μνημονίου συνεννόησης μεταξύ του υπουργείου Πολιτισμού και των επενδυτών που θα ικανοποιεί όλες τις πλευρές, ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα που έχουν ανακύψει με την κήρυξη αρχαιολογικών χώρων.
Οσον αφορά τα ΕΛΤΑ, μετά και τις αποφάσεις της χθεσινής γενικής συνέλευσής τους, αναμένεται έκθεση χρηματοοικονομικού συμβούλου για την οικονομική θέση του ομίλου και η μεταφορά τους (το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει μόνο το 90% των δικαιωμάτων ψήφου) στο υπερταμείο προς αναδιάρθρωση.
Αναφορικά τώρα με τα άλλα περιουσιακά στοιχεία του ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπονται η συνέχιση της διαδικασίας ηλεκτρονικών ή κανονικών διαγωνισμών για τα εναπομείναντα ακίνητα και η απόφαση για τη μεταφορά ή μη και ποιων εκ των υπολοίπων 23 περιφερειακών αεροδρομίων στο υπερταμείο.
Για τα 10 περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος (Ηγουμενίτσας, Πατρών, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Κέρκυρας, Ελευσίνας, Ραφήνας, Ηρακλείου, Βόλου και Λαυρίου) επίσης δεν έχει ακόμα ληφθεί απόφαση. Οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ παρουσίασαν την εισήγησή τους γι’ αυτά την περασμένη Τετάρτη, αλλά ακόμα εξετάζεται κατά πόσον θα μεταφερθούν όλα ή ορισμένα στο υπερταμείο ή θα παραμείνουν τουλάχιστον κάποια στο ΤΑΙΠΕΔ προς αξιοποίηση, μέσω επιμέρους παραχωρήσεων, δεδομένης της ύπαρξης επενδυτικού ενδιαφέροντος.