Σκηνικό διασυρμού της χώρας στον Πειραιά λόγω απεργίας – «προσωρινή έστω απεμπλοκή» ζητά ο Δρίτσας


Μετά από τη ...

σημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων ξένων επιβατών κρουαζιερόπλοιων, που κάποιοι παράγοντες του λιμανιού χαρακτηρίζουν «διασυρμό της χώρας», ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία καλεί μεν τους εργαζόμενους στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης να επιλέξουν «εναλλακτικές μορφές διεκδίκησης των δικαιωμάτων τους», πλην όμως για ακόμη μια φορά αποφεύγει να τους καλέσει με ξεκάθαρες κουβέντες να σταματήσουν την απεργία
Αντιθέτως, τους διαβεβαιώνει πως επιχειρεί να διασφαλίσει δικαιώματα που προκύπτουν από τον γενικό κανονισμό προσωπικού ενός δημόσιου οργανισμού, τη στιγμή που η εισηγμένη ΟΛΠ Α.Ε. βρίσκεται στα τελευταία στάδια της ιδιωτικοποίησής της.
Η χλιαρή, όπως χαρακτηρίζεται, παρέμβαση το υπουργού, εκτός από το ότι εκτιμάται ότι θα έχει αμφίβολα αποτελέσματα, έρχεται ίσως με πολύ μεγάλη καθυστέρηση. Από το πρωί, χιλιάδες ξένοι τουρίστες κρουαζιερόπλοιων που επιχειρούν να επιβιβαστούν ή αποβιβαστούν σε αυτά, διαπιστώνουν πως δεν υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς των αποσκευών τους ή των ιδίων και αναγκάζονται, πολλοί από αυτούς ηλικιωμένοι, να διανύσουν αποστάσεις που προσεγγίζουν ακόμη και χιλιόμετρο μέσα σε υψηλές θερμοκρασίες.
Οι γνωρίζοντες πρόσωπα και πράγματα στον Πειραιά καυτηριάζουν το γεγονός πως δεν έχει επιτραπεί στη διοίκηση του ΟΛΠ να προσφύγει σε ένδικα μέσα για να προστατεύσει τα συμφέροντα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, που φιλοδοξεί να γίνει κέντρο της κρουαζιέρας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργού:
«Η κυβέρνηση προτίθεται να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα ώστε να μην υπάρχει κανένα κενό που να αφήνει περιθώριο παρερμηνειών σχετικά με την ισχύ του όρου 5.11 της Σύμβασης Παραχώρησης στον οποίον αναφέρεται ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού, ο Κανονισμός Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας και η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Έχει ήδη ανακοινωθεί προς τους εργαζομένους ένα πλέγμα θεσμικών πρωτοβουλιών ώστε να παραμείνουν ρυθμισμένες οι εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και να αποτραπεί η απορρύθμιση αυτών των σχέσεων. Θα καταβληθεί δε πρόσθετη προσπάθεια για τη νομική θωράκιση των γενικών και ειδικών ρυθμίσεων.
Με βάση αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση θεωρεί ότι έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τους απεργούς-εργαζομένους του ΟΛΠ και του ΟΛΘ να ζυγίσουν όλα τα δεδομένα, να αξιολογήσουν σωστά τις περίπλοκες και δύσκολες σημερινές συνθήκες που γεννούν πολλαπλούς κινδύνους και να επιλέξουν μορφές διεκδίκησης που αποτρέπουν υπαρκτές καταστρεπτικές επιπτώσεις στη συνολική προσπάθεια αναθέρμανσης της Οικονομίας.
Επίσης, η κυβέρνηση θεωρεί ότι όλοι ανεξαιρέτως οι με οποιονδήποτε τρόπο εμπλεκόμενοι, στους οποίους αναλογεί μερίδιο ευθύνης ως προς την απρόσκοπτη λειτουργία των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αλλά και ως προς την προοπτική δυναμικής ανάπτυξης τους, πρέπει να συμβάλλουν με υπευθυνότητα και ανοιχτή καρδιά στην αναγκαία κοινή προσπάθεια εξασφάλισης διαρκούς εργασιακής ειρήνης στα λιμάνια.
Τέλος, θεωρούμε ότι και σήμερα, τώρα, η κυβέρνηση και σε αυτήν την περίπτωση δικαιούται να ζητήσει από τους απεργούς στο λιμάνι του Πειραιά να εξαντλήσουν και από τη δική τους πλευρά όλες τις δυνατότητες ώστε απρόσκοπτα να επιβιβαστούν στα κρουαζιερόπλοια  χιλιάδες επιβάτες - ταξιδιώτες, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας που η χώρα μας πρέπει να τους υποδεχθεί με σεβασμό και να τους διευκολύνει και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τους ταλαιπωρήσει και να τους αφήσει άσχημες εντυπώσεις.
Να είναι βέβαιοι όλοι ότι κάθε κίνηση καλής θέλησης εκ μέρους των απεργών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ εκτιμάται από όλους και ενδυναμώνει πρώτα από όλα τον δικό τους αγώνα.
Περιμένουμε μια γενναία κίνηση προσωρινής, έστω, απεμπλοκής η οποία είναι βέβαιο ότι θα αποβεί σε όφελος όλων».