Παρατείνεται μέχρι τις ...
20 Μαΐου 2016 το μέτρο της απόσυρσης, μειωμένο, ωστόσο, σε σχέση με το περυσινό έτος έως και 50%.
Το μέτρο το οποίο θα κατατεθεί τις προσεχείς μέρες στη Βουλή, αφού προηγουμένως πάρει και την υπογραφή του υπουργού Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτου, θα έχει αναδρομική ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2016, δίνοντας σημαντική ανάσα σε όσους έχουν ήδη στα χέρια τους το χαρτί της απόσυρσης. Σύμφωνα με τη διάταξη, δικαίωμα απόσυρσης αυτοκινήτου θα έχουν όσοι κάτοχοι λάβουν μέχρι τις 20 Μαΐου τα σχετικά έγγραφα της απόσυρσης.
Παράλληλα με τη διάταξη της απόσυρσης θα κατατεθεί στη Βουλή τροπολογία που θα δίνει νέα παράταση στον εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ. που πληρούν την οδηγία Euro 5 με χαμηλό τέλος ταξινόμησης μέχρι και τις 31/12/2016. Σύμφωνα με τη διάταξη, το όφελος από την παράταση της απόσυρσης διαμορφώνεται ως εξής:
• 240 ευρώ από 300 ευρώ, για όσους αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο έως 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ.
• 768 ευρώ από 960 ευρώ, για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 901 μέχρι 1.400 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.
• 1.320 ευρώ από 1.430 ευρώ, για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 1.401 μέχρι 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.
• 1.470 ευρώ από 2.100 ευρώ, για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 1.601 μέχρι 1.800 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.
• Εως 1.400 ευρώ από 2.800 ευρώ, για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 1.801 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο ο συνολικός αριθμός επιβατικών αυτοκινήτων που αντικαταστάθηκαν μέσω απόσυρσης το 2015 ανήλθε σε 74.147, σημειώνοντας αύξηση 5,4% σε σχέση με το 2014 κατά το οποίο είχαν αντικατασταθεί μέσω απόσυρσης 70.339 επιβατικά αυτοκίνητα. Ως προς τα ελαφρά φορτηγά, αντικαταστάθηκαν 6.013 αυτοκίνητα μέσω απόσυρσης το 2015, σημειώνοντας αύξηση 6,7% σε σχέση με το 2014 κατά το οποίο είχαν αντικατασταθεί μέσω απόσυρσης 5.635 ελαφρά φορτηγά.
Τέλη κυκλοφορίας
Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτου συστήνεται ειδική επιτροπή, η οποία θα καταθέσει προτάσεις για νομοθετικές ρυθμίσεις σχετικά με την τροποποίηση και τον εξορθολογισμό των νομοθετικών διατάξεων που αφορούν στη φορολόγηση των οχημάτων, καθώς και στα τέλη κυκλοφορίας.
Παράλληλα με τη διάταξη της απόσυρσης θα κατατεθεί στη Βουλή τροπολογία που θα δίνει νέα παράταση στον εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ. που πληρούν την οδηγία Euro 5 με χαμηλό τέλος ταξινόμησης μέχρι και τις 31/12/2016. Σύμφωνα με τη διάταξη, το όφελος από την παράταση της απόσυρσης διαμορφώνεται ως εξής:
• 240 ευρώ από 300 ευρώ, για όσους αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο έως 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ.
• 768 ευρώ από 960 ευρώ, για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 901 μέχρι 1.400 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.
• 1.320 ευρώ από 1.430 ευρώ, για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 1.401 μέχρι 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.
• 1.470 ευρώ από 2.100 ευρώ, για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 1.601 μέχρι 1.800 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.
• Εως 1.400 ευρώ από 2.800 ευρώ, για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 1.801 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο ο συνολικός αριθμός επιβατικών αυτοκινήτων που αντικαταστάθηκαν μέσω απόσυρσης το 2015 ανήλθε σε 74.147, σημειώνοντας αύξηση 5,4% σε σχέση με το 2014 κατά το οποίο είχαν αντικατασταθεί μέσω απόσυρσης 70.339 επιβατικά αυτοκίνητα. Ως προς τα ελαφρά φορτηγά, αντικαταστάθηκαν 6.013 αυτοκίνητα μέσω απόσυρσης το 2015, σημειώνοντας αύξηση 6,7% σε σχέση με το 2014 κατά το οποίο είχαν αντικατασταθεί μέσω απόσυρσης 5.635 ελαφρά φορτηγά.
Τέλη κυκλοφορίας
Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτου συστήνεται ειδική επιτροπή, η οποία θα καταθέσει προτάσεις για νομοθετικές ρυθμίσεις σχετικά με την τροποποίηση και τον εξορθολογισμό των νομοθετικών διατάξεων που αφορούν στη φορολόγηση των οχημάτων, καθώς και στα τέλη κυκλοφορίας.
Στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών είναι η κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού του αυτοκινήτου ως βάση φορολόγησής του. Η εμπορική αξία των οχημάτων θα αποτελέσει τη βάση για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, των τεκμηρίων διαβίωσης και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, για τα τέλη κυκλοφορίας θα εξεταστεί ένα νέο σύστημα υπολογισμού το οποίο θα βασίζεται στην πραγματική αξία των αυτοκινήτων. Η ειδική επιτροπή θα πρέπει να παραδώσει τις προτάσεις της στα αρμόδια υπουργεία μέχρι τις 29 Απριλίου, ενώ το νέο μοντέλο φορολόγησης των Ι.Χ. που θα αποφασισθεί θα ενεργοποιηθεί εντός του τρέχοντος έτους. Ειδικότερα και σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών:
1. Τέλος ταξινόμησης: Καταργείται το κριτήριο του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους. Για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης θα λαμβάνεται υπόψη η λιανική τιμή (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Τέλη κυκλοφορίας. Τα τέλη κυκλοφορίας θα συνδεθούν με την αξία των οχημάτων, αλλά σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες αυτό αποτελεί δύσκολη εξίσωση, καθώς η αξία των αυτοκινήτων μειώνεται σημαντικά κάθε χρόνο, οπότε θα είναι εξαιρετικά δύσκολος ο υπολογισμός της απομείωσης των τελών. Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μεταφέρει το φορολογικό βάρος από τα φθηνά Ι.Χ. στα πιο ακριβά αυτοκίνητα.
1. Τέλος ταξινόμησης: Καταργείται το κριτήριο του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους. Για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης θα λαμβάνεται υπόψη η λιανική τιμή (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Τέλη κυκλοφορίας. Τα τέλη κυκλοφορίας θα συνδεθούν με την αξία των οχημάτων, αλλά σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες αυτό αποτελεί δύσκολη εξίσωση, καθώς η αξία των αυτοκινήτων μειώνεται σημαντικά κάθε χρόνο, οπότε θα είναι εξαιρετικά δύσκολος ο υπολογισμός της απομείωσης των τελών. Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μεταφέρει το φορολογικό βάρος από τα φθηνά Ι.Χ. στα πιο ακριβά αυτοκίνητα.