Διδακτική οδηγία ...
εξέδωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σε έκτακτη συνεδρίασή του, με αφορμή το θέμα που δημιουργήθηκε για το χωρίο του βιβλίου της Γ' Λυκείου «Ιστορία της Τέχνης» το οποίο αναφέρεται στα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Διδακτική οδηγία: Βίαιη απόσπαση των γλυπτών του Παρθενώνα και οχι απλώς μεταφορά
Το ΙΕΠ συστήνει στους διδάσκοντες να διευκρινίσουν το σημείο αυτό του βιβλίου κατά τη διδασκαλία με περισσότερες πληροφορίες και να αξιοποιήσουν, στο πλαίσιο της διαθεματικής διδασκαλίας, το σχετικό διδακτικό υλικό του σχολικού βιβλίου «Έκφραση- Έκθεση» της Γ' Γενικού Λυκείου, το οποίο διδάσκονται όλοι οι μαθητές.
«Η φράση "με τη μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αγγλία από τον λόρδο Έλγιν το 1806…", ενδέχεται να δημιουργήσει παρανοήσεις, καθώς, όπως γνωρίζουμε, δεν πρόκειται απλώς για μεταφορά των Γλυπτών στην Αγγλία αλλά για βίαιη απόσπασή τους από το μνημείο του Παρθενώνα, του οποίου αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα.
Είναι σαφές ότι η σχετική ενότητα του ανωτέρω σχολικού βιβλίου δεν έχει ως στόχο να δώσει λεπτομερείς πληροφορίες για τον τρόπο απόσπασης των γλυπτών από τον Έλγιν και για τη λεηλασία του μνημείου, αλλά να παρουσιάσει την επίδραση που άσκησε στους Ευρωπαίους η ελληνική τέχνη και τον θαυμασμό τους απέναντι σε αυτήν.
Ωστόσο, συνιστάται στους διδάσκοντες να διευκρινίσουν το σημείο αυτό, κατά τη διδασκαλία, με περισσότερες πληροφορίες και να αξιοποιήσουν, στο πλαίσιο της διαθεματικής διδασκαλίας, το σχετικό διδακτικό υλικό που περιέχεται στις σελίδες 138-149 του σχολικού βιβλίου «Έκφραση -Έκθεση» της Γ' Γενικού Λυκείου, το οποίο διδάσκονται όλοι οι μαθητές» αναφέρεται στην απόφαση του ΙΕΠ.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ανακοίνωσε χθες ότι το βιβλίο θα αποσυρθεί από το προσεχές έτος.
Πρόκειται για απόφαση που είχε ληφθεί προηγούμενα και ανεξάρτητα από τη διατύπωση για τα Γλυπτά του Παρθενώνα που προκάλεσε επικρίσεις.
Δεν αφορούσε δε μόνο το εγχειρίδιο, αλλά και το ίδιο το μάθημα επιλογής, το οποίο επίσης δεν θα περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα σπουδών του προσεχούς ακαδημαϊκού έτους.