Στις απόψεις του περί ...
επίσπευσης της προεδρικής εκλογής αλλά και των γενικών εκλογών - απόψεις που τον έχουν φέρει σε σύγκρουση εντός του ΠαΣοΚ ακόμη και με τον πρόεδρο του κόμματος Ευάγγελο Βενιζέλο - επανήλθε τη Δευτέρα, μέσω του ραδιοσταθμού ΒΗΜΑ FM 99,5, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος πάντως, στη συνέντευξή του, μίλησε και για τα ζητήματα του χαρτοφυλακίου του, κυρίως δε για το χρονοδιάγραμμα των μεγάλων έργων.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους Νότη Παπαδόπουλο, Γιώργο Παπαχρήστο και Βασίλη Χιώτη και κληθείς να αναλύσει τις απόψεις του για την προεδρική εκλογή, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είπε:
«Εχω πει και έχω γράψει σε άρθρο μου ότι πρέπει να υπάρξει συμφωνία και να φέρουμε μπροστά, σωστά και συμφωνημένα, το θέμα του Προέδρου της Δημοκρατίας και εκλογές λίγους μήνες πριν από την καθορισμένη ημερομηνία του 2016. Αυτά νομίζω ότι πρέπει να κάνουν οι υπεύθυνες πολιτικές δυνάμεις του τόπου.
Σκίζουμε μνημόνια ή πάμε στη μεταμνημονιακή εποχή με έναν τρόπο ασύντακτο ή από την άλλη πλευρά, λέει, κάνουμε face control σε όσους θέλουν να μπουν στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ και πρώτο κριτήριο είναι η μη ψήφιση του Προέδρου της Δημοκρατίας, ενώ οι θεσμοί και το Σύνταγμα επιβάλλουν να εκλεγεί τώρα Πρόεδρος και οι εκλογές να είναι ένα άλλο θέμα… είναι πραγματικά αξιοπερίεργο γιατί συμβαίνουν όλα αυτά» σημείωσε ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης.
Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα των μεγάλων έργων, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών είπε:
«Η Ιονία Οδός θα είναι έτοιμη στα χρονικά πλαίσια που έχουν συμφωνηθεί από το νόμο και τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί πέρυσι. Τα έργα εξελίσσονται κανονικά και έχουν συμβάλλει στο ρυθμό αύξηση του ΑΕΠ της χώρας.
Στο τέλος του 2015 θα παραδοθεί, εκτός από τις δύο σήραγγες για τις οποίες πήραμε τελευταία την αδειοδότηση και έτσι θα είναι έτοιμες έξι μήνες αργότερα (από το τέλος του 2015). Και η Ολυμπία Οδός, ο δρόμος Πάτρα-Κόρινθος το ίδιο, όπως και ο δρόμος της Κορίνθου και της Τρίπολης προς Καλαμάτα και Σπάρτη θα ολοκληρωθεί σε λίγους μήνες, αλλά και το τμήμα των Τεμπών και της ΠΑΘΕ και μια σειρά άλλα τμήματα, όπως η παράκαμψη της Στυλίδας, το οποίο θα παραδοθεί σε λίγες μέρες.
Γίνεται σημαντική δουλειά σε μια χώρα που ουσιαστικά ξεκίνησε από τις στάχτες πριν από ενάμιση χρόνο».
Για τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είπε:
«Διόδια υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Εγνατία Οδό, περίπου 9 σταθμοί, αν θυμάμαι καλά. Θα τοποθετηθούν ανά 50 χιλιόμετρα, όπως προβλέπεται από το νόμο, από τα ελληνοτουρκικά σύνορα έως την Ηγουμενίτσα, αλλά με μια διαφορά – κι αυτό είναι μια καινοτομία στη χώρα μας: τα διόδια θα είναι αναλογικά, δηλαδή θα πληρώνεις όσα χιλιόμετρα πραγματικά κάνεις.
Και το ίδιο θα γίνει έως το τέλος του 2016 σε όλα τα διόδια, σε όλη τη χώρα. Θα πληρώνεις όσα χιλιόμετρα κάνεις, ηλεκτρονικά. Θα τεθεί περίπου σε δύο χρόνια από σήμερα σε ισχύ και τότε θα μπουν και τα διόδια σε λειτουργία στην Εγνατία.
» Για το θέμα της Φθιώτιδας, έχω τοποθετηθεί επανειλημμένα: Δεν αφορά τους κατοίκους, αλλά τους διερχόμενους. Το ότι φωνάζουν κάποιοι δήμαρχοι, είναι γιατί δεν κάνουν καλά του δουλειά τους αυτοί. Και η Περιφέρεια και οι δήμοι υποφέρουν αυτή τη στιγμή από το γεγονός ότι πολλά φορτηγά παρανόμως – και το τονίζω αυτό – κυκλοφορούν στους παραδρόμους και μέσα στους οικισμούς. Αυτό απαγορεύεται.
Αντί λοιπόν να επιβάλλουμε το νόμο, ζητούμε να καταργήσουμε τα διόδια. Και ερωτώ: πώς θα κατασκευαστούν οι δρόμοι; Διότι τα χρήματα δεν πηγαίνουν στην τσέπη κανενός, αλλά στην κατασκευή των δρόμων».