Νέες αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), καθώς και στο ...
σύστημα των εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης, προωθεί το υπουργείο Μεταφορών.
Η αναθεώρηση του ΚΟΚ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου τρεις μήνες, θα περιλαμβάνει και μειώσεις στα πρόστιμα ορισμένων τροχαίων παραβάσεων.
Ωστόσο, αρκετά νωρίτερα αναμένεται να ανακοινωθούν οι αλλαγές στο σύστημα εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών, Μιχ. Χρυσοχοΐδης, σε συνέντευξη Τύπου στο πλαίσιο των εργασιών της Ατυπης Συνόδου των Ευρωπαίων υπουργών Μεταφορών για την οδική ασφάλεια.
Στην έναρξη των εργασιών της Συνόδου παραβρέθηκε και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας.
Ειδικότερα, με τον νέο ΚΟΚ αναμένεται να μειωθούν τα πρόστιμα ορισμένων τροχαίων παραβάσεων, που δεν σχετίζονται άμεσα με την πρόκληση ατυχημάτων(π.χ για τη μη χρήση κράνους).
Παράλληλα, θα οριστεί σαφώς ο τρόπος σηματοδότησης, αλλά και η συμπληρωματική οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση για τους ποδηλατόδρομους.
Η αναθεώρηση του ΚΟΚ, σε συνδυασμό με τις αλλαγές στον τρόπο χορήγησης διπλωμάτων οδήγησης, συμπεριλαμβάνονται στο Στρατηγικό Σχέδιο του υπουργείου για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Οσον αφορά τις εξετάσεις για τα διπλώματα οδήγησης, οι αλλαγές που προωθούνται θα αφορούν κυρίως την επιλογή των εξεταστών, που θα πρέπει να είναι πιστοποιημένοι και η όλη διαδικασία απολύτως διαφανής.
Ηδη, ολοκληρώθηκε η συγγραφή νέων εγχειριδίων για τους υποψήφιους οδηγούς όλων των κατηγοριών οχημάτων, καθώς επίσης και η δημιουργία μηχανογραφικής εφαρμογής για την εποπτεία του έργου των εξετάσεων. Επίσης, προωθείται η μηχανοργάνωση της λειτουργίας των σχολών εκπαίδευσης και των υπηρεσιών Μεταφορών των περιφερειών της χώρας, με στόχο την καλύτερη εποπτεία, απλοποίηση και μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Σε ο,τι αφορά το οδικό δίκτυο, που συμβάλει στην οδική ασφάλεια, ο κ. Χρυσοχοΐδης επανέλαβε χθες στον αντιπρόεδρο της Κομισιόν, Σιμ Κάλλας το αίτημα χρηματοδότησης της συντήρησης των οδικών αξόνων με 500 εκατ. ευρώ για τα επόμενα έξι χρόνια, ενώ από την πλευρά του ο κ. Κάλλας επεσήμανε ότι έχουν ήδη προϋπολογιστεί 200 εκατ. ευρώ από τα ομόλογα έργων για τη χρηματοδότηση τριών πιλοτικών έργων υποδομής στην Ευρώπη.
Στο μεταξύ, το γαλλικό υπουργείο Μεταφορών, έθεσε στη σύνοδο ζήτημα εφαρμογής κανόνων ενδομεταφορών (καμποτάζ) στο εσωτερικό των χωρών-μελών της Ε.Ε . Ουσιαστικά ζήτησε τον καθορισμό όρων υπό τους οποίους θα γίνονται δεκτοί στις εθνικές οδικές εμπορευματικές μεταφορές σε ένα κράτος μέλος μεταφορείς μη εγκατεστημένοι σε αυτό.
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοίδη, πάντως, για να εξασφαλιστεί ένα συνεκτικό πλαίσιο για τις διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ε.Ε, απαιτείται ενιαίο νομοθετικό πλαίσιο σε ολόκληρη την ΕΕ, το οποίο θα απαιτήσει αρκετό χρόνο μέχρι να ολοκληρωθεί.