Πώς η Γαλλία ξεμπροστιάζει τις εταιρείες που μικραίνουν τις συσκευασίες στα προϊόντα τους


Η μείωση της συσκευασίας σε ...

προϊόντα και η διατήρηση της τιμής σημαίνει επί της ουσίας ότι το προϊόν ακριβαίνει - Γαλλικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανέλαβαν να ενημερώσουν τους πελάτες τους, όμως κάποιοι επικρίνουν την πρωτοβουλία τους αυτή.

Το "shrinkflation" είναι ένας οικονομικός όρος που περιγράφει την πρακτική των εταιρειών να μειώνουν την ποσότητα ή την ποιότητα ενός προϊόντος, ενώ διατηρούν την ίδια τιμή. Αυτός ο όρος προέρχεται από τις λέξεις "shrink" -συρρίκνωση- και "inflation" -πληθωρισμός-.

Αντί οι εταιρείες να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων τους, κάτι που μπορεί να αποθαρρύνει τους καταναλωτές, επιλέγουν να προσφέρουν λιγότερο προϊόν για την ίδια τιμή.

Για παράδειγμα, μια συσκευασία από μπισκότα μπορεί να περιέχει λιγότερα κομμάτια ή ένα κουτί από δημητριακά να έχει μικρότερο βάρος ή οι συσκευασίες μπορεί να γίνονται μικρότερες ή να χρησιμοποιούν λιγότερο υλικό, χωρίς να είναι άμεσα εμφανές στον καταναλωτή.

Μπορεί βέβαια η εταιρεία να χρησιμοποιεί φθηνότερα υλικά ή λιγότερο ακριβές διαδικασίες παραγωγής, μειώνοντας έτσι το κόστος χωρίς να αλλάξει την τιμή.

Η Γαλλία όμως αποφάσισε να βάλει ένα χεράκι για όσους θέλουν να γνωρίζουν πότε οι εταιρείες άλλαξαν συσκευασία ή προιόν ή ποσότητα, υποχρεώνοντας τα σούπερ μάρκετ να βάλουν ένα ειδικό καρτελάκι στα προϊόντα που υπέστησαν shrinkflation.

Το μέτρο στοχεύει να δώσει στους καταναλωτές μεγαλύτερη γνώση και έλεγχο της αγοραστικής τους δύναμης.

Από την αρχή αυτής της εβδομάδας, οι λιανοπωλητές υποχρεούνται να τοποθετούν εμφανείς ετικέτες σε αυτά τα προϊόντα, σύμφωνα με υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στις 16 Απριλίου.

Τα καταστήματα με επιφάνεια μικρότερη από 400 m² όμως εξαιρούνται από την απόφαση, η οποία αφορά επίσης μόνο προϊόντα που διατίθενται στο εμπόριο σε σταθερή ποσότητα.

Πέρυσι, η τιμή των προϊόντων διατροφής έγινε ένα σημαντικό σημείο συζήτησης στη Γαλλία, όταν ο πληθωρισμός των τροφίμων έφτασε το ρεκόρ του 16%, αν και το ποσοστό αυτό μειώθηκε έκτοτε στο 0,8%.

Το γαλλικό σούπερ μάρκετ Carrefour, το οποίο έχει επικριθεί στο παρελθόν για shrinkflation, είπε πρόσφατα στο BFM Business ότι δεν θα χρειαστούν τα αυτοκόλλητα στα καταστήματά του.

"Για να καταπολεμήσει τo shrinkflation ο όμιλος έχει εφαρμόσει μια στρατηγική που στοχεύει στον εντοπισμό τυχόν προϊόντων που επηρεάζονται από αυτή την πρακτική, έτσι ώστε η τιμή τους να μπορεί να διορθωθεί εκ των προτέρων με τους προμηθευτές και την τιμολογιακή πολιτική του", δήλωσε στο BFM εκπρόσωπος της Carrefour.