Πηγή ανησυχίας οι καταλήψεις στα σχολεία.



Περίπου 200 είναι τα σχολεία που ...

βρίσκονται υπό κατάληψη αυτή τη στιγμή σε όλη τη χώρα. 

Οι καταλήψεις πραγματοποιούνται με αιτήματα σχετικά με τον κορωνοϊό και ενώ δεκάδες σχολικές μονάδες και αίθουσες παραμένουν κλειστά λόγω κρουσμάτων Covid-19. 

Η κατάσταση, αν και δεν αντιπρωπεύει μεγάλο μέρος των σχολικών δομών της χώρας, έχει δημιουργήσει ανησυχία στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. 

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μάλιστα στο προχθεσινό του διάγγελμα αναφέρθηκε στη λειτουργία των σχολείων λέγοντας πως «τα κλειστά σχολεία φέρνουν μόνο κλειστά μυαλά» και πρόσθεσε πως πλέον «γνωρίζουμε ότι τα σχολεία πρέπει να είναι τα τελευταία που θα κλείσουν σε μία νέα έξαρση της πανδημίας, και όχι τα πρώτα». 

Σχολιάζοντας το θέμα που έχει προκύψει με τις καταλήψεις στα σχολία, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σημείωσε πως «δεν είναι απάντηση οι καταλήψεις». «Θεμιτή κάθε θέση και άποψη, αλλά ο διάλογος γίνεται με ανοιχτά σχολεία, δεν νοείται να διακόπτεται η εκπαιδευτική διαδικασία. 

Είμαστε σε στενή συνεργασία με τους διευθυντές Εκπαίδευσης και τους περιφερειακούς διευθυντές. Δεν γίνεται οποιοσδήποτε να εμποδίζει άλλον στην πρόσβαση στην εκπαίδευση. Ανοιχτά σχολεία, εμπιστοσύνη στην εκπαιδευτική διαδικασία» τόνισε.

Για το θέμα τοποθετήκε επίσης ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, ο οποίος μιλώντας στον ΣΚΑΪ δήλωσε πως «το προηγούμενο διάστημα ανησυχούσαμε ότι θα κλείνουν τα σχολεία μας από τον κορωνοϊό, αλλά τελικά έκλεισαν κάποια από τις καταλήψεις. Είναι μια συνήθεια του παρελθόντος, η οποία δεν έχει θέση σε ένα περιβάλλον κορωνοϊού γιατί δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα».

«Δεν πρέπει οι λίγοι να στερούν το δικαίωμα των πολλών στη μάθηση» πρόσθεσε και συνέχισε λέγοντας πως «προσπαθήσαμε με διάλογο, με πειθώ, να υπάρξει μια σταθεροποίηση και σιγά-σιγά οι καταλήψεις να φθίνουν. 

Προσδοκούμε ότι την επόμενη εβδομάδα θα δούμε σιγά-σιγά αποκλιμάκωση του αριθμού των καταλήψεων. Το δικαίωμα στη μάθηση δεν πρέπει να το στερεί κανείς από κανέναν, γιατί βοηθάει σε αυτό που λέμε ''κοινωνικό ανελκυστήρα'', να πάμε προς τα πάνω. Θέλουμε όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στο σχολείο, ιδίως εκείνα που είναι στα δημόσια σχολεία». 

Σύμφωνα με τον κ. Πέτσα, «υπήρχε την περασμένη εβδομάδα εκτεταμένη παρουσία της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και συμβούλων σε διάφορα σχολεία της χώρας, προκειμένου να ενημερώσουν. Θα ακολουθήσει και η ενημέρωση  των μαθητών από τους ειδικούς. 

Υπήρχαν τοποθετήσεις από Δημάρχους με συγκεκριμένο ιδεολογικό προφίλ, που έλεγαν ότι ''είμαστε μαζί σας''. 

Όταν το διεκδικητικό πλαίσιο ξεκινά από τα Rafale, σε τι  βοηθάει αυτή τη στιγμή που έχουμε να αντιμετωπίσουμε την πανδημία; Έχουμε πολλά πεδία  πολιτικών, ιδεολογικών διαφορών. Ας αφήσουμε τα σχολεία απ’ έξω». 

Στο ίδιο πνεύμα και οι δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη ο οποίος υποστήριξε ότι «τα παιδιά δεν μαθαίνουν γράμματα στην κατάληψη, τα παιδιά μαθαίνουν γράμματα στο σχολείο. 

Πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε ότι αυτή η μόδα της κατάληψης που γέννησε στην Ελλάδα ως και έναν καταληψία Πρωθυπουργό,  δεν μας πήγε πολύ καλά και πρέπει κάποτε να τελειώσει».

naftemporiki.gr