«Νέα» μεταχειρισμένα για ανανέωση των Ι.Χ.


Κίνητρα για την αγορά καινούργιων ...

«καθαρών» Ι.Χ. και αντικίνητρα –φορολογικά κυρίως– στην εισαγωγή των παλαιάς τεχνολογίας μεταχειρισμένων που δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές, προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής στα επίσημα εγκαίνια της έκθεσης «Αυτοκίνηση Anytime 2019». 
Αναφερόμενος στο ζήτημα τόσο της οδικής ασφάλειας όσο και της περιβαλλοντικής φροντίδας, ο κ. Καραμανλής τόνισε την ανάγκη ανανέωσης του στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα. 
Δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ. αυτή τη στιγμή είναι περίπου 15,4 έτη, ενώ στην Ευρώπη υπολογίζεται στα 9,9 έτη. «Ενώ, λοιπόν, μεγάλο μέρος της παγκόσμιας ρύπανσης οφείλεται στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ. είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν να είναι αργά», επεσήμανε.
Η κυβέρνηση ήδη επεξεργάζεται ολοκληρωμένο σχέδιο για «καθαρά» αυτοκίνητα, με ξεκάθαρες προτεραιότητες:
• Παροχή κινήτρων για την αντικατάσταση αυτοκινήτων με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως επιτάσσει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία.
• Παροχή κινήτρων σε συνεννόηση και με το υπουργείο Οικονομικών, για την αγορά νέων αυτοκινήτων.
• Διευκόλυνση της εισαγωγής ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 5 και Euro 6. Οι σκέψεις που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο για τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. αφορούν:
• Αναλογική μείωση των δασμών για αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 5, Euro 6. Οι οδηγίες ρύπων της κατηγορίας Euro 6 θα ενοποιηθούν και πλέον δεν θα υπάρχουν πολλές υποκατηγορίες.
• Υποχρέωση πλήρους ιστορικού για τα οχήματα που θα εισάγονται, ώστε ο στόλος να ανανεωθεί με πιο καθαρά μοντέλα.
• Διενέργεια αυστηρών ελέγχων στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
• Αύξηση των δασμών για τα ρυπογόνα, παλαιού τύπου οχήματα. Με το μέτρο αυτό θα δημιουργηθούν αντικίνητρα για την αγορά παλαιών μεταχειρισμένων.
Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, η συζήτηση έχει απασχολήσει τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών και οι έως τώρα εισηγήσεις κάνουν λόγο για:
• Μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή δικύκλου.
• Ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου υποδομών φόρτισης.
• Επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικών ταξί.
• Παροχή κινήτρων για ηλεκτρικά εταιρικά Ι.Χ. (μηδενικός φόρος χρήσης).
• Θέσπιση κυκλοφοριακών προνομίων για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.
• Αντικατάσταση των παλαιών κρατικών οχημάτων και των αστικών λεωφορείων με ηλεκτρικά οχήματα.
• Θέσπιση ειδικού σήματος οχήματος μηδενικών ρύπων.