Έντονες συνεχίζουν να ...
παραμένουν οι διαμαρτυρίες των κατοίκων στο Κληματάκι Γρεβενών προς τον μητροπολίτη Γρεβενών Δαυίδ, καθώς όπως διατείνονται, από την προ διετίας επίσκεψη του μητροπολίτη στο χωριό τους, όπου χοροστάτησε στην Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία και στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου, άρχισαν να εξαφανίζονται ιερά κειμήλια της εκκλησίας, μεγάλης αρχαιολογικής αξίας και κυρίως ηθικής, καθόσον όπως υπερτονίζουν οι κάτοικοι, είναι δώρα των προγόνων τους από την Κωνσταντινούπολη.
Κάθε φορά που επισκέπτονταν ο μητροπολίτης το χωριό τους, κατά τους ισχυρισμούς των κατοίκων, όλο και κάτι έλειπε από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου (η οποία κτίστηκε το 1866), όπως το ασημένιο δισκοπότηρο, το ασημένιο θυμιατό, το ασημένιο Ιερό Ευαγγέλιο και άλλα ιερά κειμήλια του 19ου αιώνα που ανήκαν στην ως άνω εκκλησία, και που σύμφωνα με την παραδοχή του μητροπολίτη «ζητήθηκαν να του δοθούν σε επισκέψεις του στο χωριό, για συντήρηση, φύλαξη και ασφάλεια στην Ι.Μ. Γρεβενών».
Το παράδοξο όμως συνίσταται στη μαρτυρία των κατοίκων, οι οποίοι δεν αναγνωρίζουν τίποτε από αυτά που ισχυρίζεται ο μητροπολίτης, καθώς επισημαίνουν πως τα «κινητά μνημεία» πάρθηκαν χωρίς άδεια και απόφαση της εκκλησιαστικής επιτροπής ή έστω κάποιου άλλου παράγοντα του χωριού.
Ο μητροπολίτης όμως ισχυρίζεται πως του τα παρέδωσε ο ιερέας του χωριού και μάλιστα δείχνει και το πρωτόκολλο παραλαβής-παράδοσης και με υπογραφή.
Σε συναντήσεις, κατόπιν, των κατοίκων με τον «αγαπητό σε όλους παπα-Αβραάμ», ο παπάς τόνισε επανειλημμένα «έχω ήσυχη τη συνείδησή μου. Δεν παρέδωσα τίποτα σε κανέναν. Μετά από μήνες από τότε που ήρθε με φώναξε ο δεσπότης και μου είπε «βάλε μία υπογραφή εδώ» και την έβαλα. Τι να κάνω; Προϊστάμενός μου είναι. Και τώρα να μου πει να βάλω, πάλι θα το κάνω».
Πριν ένα χρόνο περίπου, μετά τις αλλεπάλληλες οχλήσεις και απαιτήσεις των κατοίκων του Κληματακίου να επιστραφούν τα «κινητά μνημεία» στη φυσική τους θέση (εκκλησία Αγίου Γεωργίου), αφού προηγουμένως συντάχθηκε διακήρυξη-δήλωση-καταγγελία που υπεγράφη από όλους τους παρόντες κατοίκους του χωριού (120 άτομα), αποφασίστηκε η υποβολή μήνυσης, τον Σεπτέμβριο 2016.
Στη συνέχεια ο μητροπολίτης Δαυίδ αποφάσισε να επιστρέψει τα ιερά κειμήλια, καλώντας την εκκλησιαστική επιτροπή για να τους παραδώσει τα «φυλασσόμενα και συντηρημένα» αυτά «κινητά μνημεία».
Όμως όλα τα μέλη της εκκλησιαστικής επιτροπής, καθώς και άλλοι κάτοικοι του χωριού που γνώριζαν καλά τα αντικείμενα, αρνήθηκαν να τα παραλάβουν, καθώς αντελήφθησαν πως δεν ήταν τα αυθεντικά, αυτά δηλαδή που πήρε ο μητροπολίτης, ο οποίος υποστηρίζει ότι «λόγω της συντήρησής τους ήταν αδύνατον να αναγνωριστούν».
Χαρακτηριστικά οι επίτροποι και όλοι όσοι τα είδαν και τα γνώριζαν λένε «πήρε τζιβαέρια και επιστρέφει μπακίρια», όπως θα έλεγαν και οι γιαγιάδες τους.
Μετά τη μήνυση που υπεβλήθη ο εισαγγελέας Γρεβενών διέταξε προκαταρκτική εξέταση, η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Οι κάτοικοι όμως στο Κληματάκι εκφράζουν συνάμα και τους φόβους τους, λόγω της θέσης και του αξιώματος του μητροπολίτη, μήπως η υπόθεση δεν φτάσει στο ακροατήριο.
Η ιστορία όμως συνεχίζεται… Ο Δεσπότης αντέδρασε έντονα (λέτε η καλύτερη άμυνα να είναι η επίθεση;!) και απάντησε κι αυτός με μήνυση κατά των μηνυτών του και των κατηγόρων του για «πλήθος υποτιθέμενων αδικημάτων που διέπραξαν σε βάρος του». Στην ενέργεια δε αυτή του μητροπολίτη οι κάτοικοι υποψιάζονται και φοβούνται το ενδεχόμενο «συμψηφισμού των ενεργειών δράστη και θυμάτων»!
Ο μητροπολίτης, πάντα σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των κατοίκων του χωριού, μεταξύ των οποίων βρίσκονται και καταξιωμένοι επιστήμονες και καθηγητές πανεπιστημίου και όχι κατ’ ανάγκη μονίμων κατοίκων, έλκουν όμως την καταγωγή τους από το Κληματάκι το οποίο υπεραγαπούν και επισκέπτονται τακτικά, διόρισε εκκλησιαστική επιτροπή, τα μέλη της οποίας υπέβαλλαν την παραίτησή τους!
Οι κάτοικοι του χωριού, η σύμπνοια και ομοθυμία των οποίων αποτελούν ένα ισχυρό σημείο αναφοράς και ένα δεδομένο, προσάπτουν και άλλες κατηγορίες κατά του δεσπότη, όπως «από την πρώτη ώρα που πάτησε το πόδι του στα Γρεβενά υποχρέωσε πολλούς παπάδες αλλά και εκκλησιαστικές επιτροπές να του παραδώσουν διάφορα ιερά κειμήλια με το πρόσχημα της συντήρησης και φύλαξής τους στη μητρόπολη, ενώ όπου υπήρχε αντίδραση (π.χ. Νέα Τραπεζούντα) φοβέριζε και καταριόταν ή έμπαινε κι έπαιρνε (π.χ. Σπήλαιο) ό,τι ήθελε. Στο χωριό Λόχμη οι κάτοικοι τον συνέλαβαν επ’ αυτοφώρω να επιβλέπει τον οδηγό του να σκάβει κάτω από την Αγία Τράπεζα».
Τέλος, οι κάτοικοι στο Κληματάκι εκφράζουν τη βαθιά τους λύπη, καθώς όπως εμφατικά τονίζουν «ο δεσπότης ενήργησε τιμωρητικά και εκβιαστικά, αφού στο χωριό δεν υπάρχει πλέον παπάς και ο μέχρι πρότινος παπα-Αβραάμ παραιτήθηκε ή υποχρεώθηκε να παραιτηθεί»!
Σήμερα που η πατρίδα μας δέχεται ρεύματα από τις τάσεις της Νέας Εποχής και της παγκοσμιοποιήσεως, και η κοινωνία μας υποφέρει η εκκλησία όλους τους ανθρώπους ανεξαιρέτως πρέπει να τους αγαπά και να τους σέβεται. Αυτή ψέγει την αμαρτία.
Η κοινωνία μας έχει ανάγκη από καλούς Σαμαρείτες, από Σίμωνας Κυρηναίους που θα εμπνέουν στα πνευματικά τους παιδιά κάποιο είδος αγωνιστικότητας και όχι μόνο αυτό της «υπακοής» και που θα ελαφρύνουν τον κόσμο από τα βάσανα και το φορτίο της αμαρτίας, διότι μητροπολίτης και άνθρωπος αληθινός είναι μόνον εκείνος που πιστεύει και εφαρμόζει με ακρίβεια τα δόγματα της πίστεως….
Υποσχέθηκαν δε οι μητροπολίτες μας να «συντάσσονται» με το Χριστό και τους Άγιους Πατέρες και να μην αφήνουν αφύλακτη την….. «Απότασση τω Σατανά και πάσι τοις έργοις αυτού και πάση τη λατρεία αυτού και πάσι τοις αγγέλοις αυτού και πάση τη πομπή αυτού».
Η Ορθοδοξία μας είναι κοινό μυστικό πως στις μέρες μας βάλλεται πανταχόθεν και οι εχθροί της καραδοκούν και σαν λύκοι καρτερούν, γι αυτό και τέτοιες καταστάσεις δίνουν τροφή σ’ αυτούς που την επιβουλεύονται.
Ένας μητροπολίτης με τέτοιες συμπεριφορές, όπως τονίζουν οι κάτοικοι στο Κληματάκι, απομακρύνει ολοένα και περισσότερο τους πιστούς από την εκκλησία και την Ορθοδοξία.
Ο πνευματικός ποιμένας εμπνέει πάντα τον σεβασμό στους ανθρώπους, γενικότερα, και ποτέ δεν τον επιβάλλει.
Πηγή: efkozani.gr