Μπορεί τα γεγονότα ...
στην Τουρκία, η-απόπειρα πραξικοπήματος και οι τρομοκρατικές επιθέσεις, να βελτίωσαν την εικόνα και τους αριθμούς του θαλάσσιου τουρισμού για την Ελλάδα μέσα στο 2016, όμως υπάρχει έντονη ανησυχία για τις επόμενες χρονιές αφού μεγάλες εταιρείες του κλάδου αποχωρούν από την Ανατολική Μεσόγειο.
«Τα μέχρι στιγμής στοιχεία αναφέρουν ακύρωση περίπου 158 Calls από ελληνικούς προορισμούς στο σύνολό τους και μείωση επιβατών περίπου 330.000 στοιχεία που αφορούν όλα τα λιμάνια και transit επιβάτες σε όλους τους προορισμούς. Βέβαια ακόμη ίσως είναι σύντομα για να βγάλουμε τα συμπεράσματα μας και ας ελπίσουμε ότι νέα πλοία θα προστεθούν, στην Ανατολική Μεσόγειο» επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες: «Έχουμε βέβαια προϋπολογίσει επιπλέον αρνητική κίνηση όσον αφορά τη διακίνηση τουριστών από Τουρκία με Τούρκους επιβάτες μια που φαίνεται ότι η απλουστευμένη διαδικασία βίζας δεν θα ισχύσει για τα επόμενα έτη. Έτσι λοιπόν υπολογίζουμε ότι επιπλέον περίπου 50.000 επιβάτες ίσως μειωθούν από την γείτονα Τουρκία, τα επόμενα έτη αν δεν υπάρξει στήριξη απλούστευσης έκδοσης βίζας».
Ο ίδιος στη συνέχεια καταθέτει τις προτάσεις του για να περιορισθούν οι επιπτώσεις στην Ελλάδα από το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί:
«1.Για να αναχαιτίσουμε τις ανωτέρω αρνητικές προβλέψεις θα πρέπει άμεσα να γίνουν επικοινωνίες με τις εν λόγω εταιρείες για αναθεώρηση των αποφάσεων τους μια που η Ελλάδα παραμένει ασφαλής προορισμός και ίσως γίνουν προτάσεις ανταγωνιστικότητας σε λιμάνια, αεροδρόμια κλπ.Εδώ μπορεί και επιβάλλεται να ασχοληθεί και η νεοσυσταθείσα Επιτροπή Κρουαζιέρας με σκοπό την προώθηση του θαλασσίου τουρισμού στην Χώρα μας.
2.Επίσης το θέμα της βίζας για Non Schengen επιβάτες επιβάλλεται να αναθεωρηθεί εκ νέου γιατί μαζί με τους Τούρκους επιβάτες προβλέπεται ότι θα χαθούν Κινέζοι, Ρώσοι, Ουκρανοί και λοιπές εθνικότητες, που θεωρούν την χώρα μας ως ιδανικό και ασφαλή προορισμό ιδιαίτερα στον θαλάσσιο τουρισμό.
3.Νέες αγορές θαλάσσιου τουρισμού / κρουαζιέρας» και προσθέτει: «Η εξέλιξη της ασιατικής αγοράς τουρισμού και ιδιαίτερα της κρουαζιέρας έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον μια που ετήσια ανάπτυξη σε τέτοιο βαθμό, ποσοστό 24%, τα τελευταία χρόνια δεν έχει υπάρξει σε καμία άλλη αγορά. Βέβαια έχει ιδιαίτερη σημασία η έγκαιρη προετοιμασία λιμενικών υποδομών, καθώς επίσης αεροδρόμια και αερογέφυρες σύνδεσης με πολυπληθείς χώρες υψηλού οικονομικού επιπέδου.
Επίσης ο μεγάλος πληθυσμός των χωρών αυτών και η οικονομική ανάπτυξη βοηθούν τη γρήγορη ανάπτυξη στον κλάδο της τουριστικής ναυτιλίας.
Υπολογίζουμε ότι η ανάπτυξη αυτή θα συνεχιστεί για τα επόμενα 10 έτη τουλάχιστον, προσελκύοντας μεγάλα σύγχρονα πλοία (πλέον των 4.000 επιβατών).
Τα νεότευκτα αυτά πλοία εκτός από τις ιδιαιτερότητες στην κατασκευή και διαρρύθμιση (Κουζίνες, Casino κλπ.) μετατρέπουν επίσης το πλοίο ως προορισμό με τις ιδιαίτερες υπηρεσίες που προσφέρουν και εκμεταλλεύονται ούτως ώστε να ικανοποιούν πλήρως τους επιβάτες, με αποτέλεσμα να παραμείνουν για μεγάλο διάστημα (στα πλοία) λόγω επίσης μεγάλων ταξιδιών αλλά και να επιφέρουν επιπρόσθετα οικονομικά οφέλη για τους operators».
Η Ασία
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, περίπου 10 νέα mega κρουαζιερόπλοια προστίθενται ετησίως στην Ασία, που τείνει να γίνει ο 3ος προορισμός παγκοσμίως μετά την Καραϊβική και τη Μεσόγειο. Τα ανωτέρω αποτελέσματα της Ασίας έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της πληθυσμιακής αγοράς, των τουριστών, αλλά και της μελλοντικής ανάπτυξης των χωρών αυτών.
«Βέβαια υπάρχουν και τα ανάλογα ρίσκα σε μια τέτοια τεράστια αγορά που αν κάτι δεν πάει καλά για να διατηρηθεί η ανάπτυξη στον ρυθμό αυτό μπορεί να επιφέρει μείωση ζήτησης και γιατί όχι over tonnage διαθεσιμότητας κρουαζιεροπλοίων (ακριβή επένδυση) με ότι αυτό συνεπάγεται» επισημαίνει ο Θεόδωρος Κόντες.