"Hξεις αφήξεις" για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια


Χωρίς… κέντρο ελέγχου ...

παραμένουν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στο σκέλος που αφορά στην παραχώρησή τους στην κοινοπραξία Fraport-Slentel με τίμημα 1,2 δισ. ευρώ και για διάστημα 40 χρόνων.

Στις 28 Ιανουαρίου ο υπουργός Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης, κατά την τελετή παράδοσης-παραλαβής, είχε αναφέρει ότι η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών δεν θα προχωρήσει.

Ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης στα μέσα Φεβρουαρίου ανέφερε, σε τηλεοπτική συνέντευξή του: «τέρμα η ιδιωτικοποίηση στα αεροδρόμια […]για εμάς δεν είναι ένα πακέτο, όπως έκαναν οι άλλοι. Μπορεί σε κάποιο να επιλεγεί μια σύμπραξη ιδιώτη με το δήμο, αλλού να είναι μόνο ιδιώτης».

Σε παράλληλο χρόνο, ο υπουργός αναπληρωτής Χρήστος Σπίρτζης, σε ραδιοφωνική συνέντευξή του είχε ταχθεί υπέρ της ακύρωσης του διαγωνισμού για τα περιφερειακά αεροδρόμια και υπέρ της δημιουργίας ενός μεικτού σχήματος ιδιωτών – δημοσίου για τη διαχείρισή τους.

Πριν από μερικές ημέρες σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα Stern ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είχε χαρακτηρίσει το τίμημα ύψους 1,2 δισ. ευρώ που προσφέρει η κοινοπραξία εύλογο (fair). Τις δηλώσεις Τσίπρα διαδέχτηκε το mail Βαρουφάκη όπου επισημαίνεται ότι οι ιδιωτικοποιήσεις που είτε είναι σε εξέλιξη είτε έχουν ολοκληρωθεί θα συνεχίσουν (“commit not to roll back privatisations that have been completed. Where the tender process has been launched the government will respect the process, according to the law”).

Και μόλις, χθες, ο κ. Σταθάκης, επανερχόμενος στο ζήτημα, ανέφερε ότι «δεν πρόκειται να συνεχιστεί η υφιστάμενη διαδικασία» και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο «να αλλάξουν οι όροι προκήρυξης ώστε να εισέλθει ως μέτοχος με πλειοψηφικό ποσοστό το ελληνικό δημόσιο, να μειωθεί ο χρόνος παραχώρησης και συνεπώς να μειωθεί και το τίμημα που έχει συμφωνήσει να καταβάλει η κοινοπραξία Fraport- Slentel».