Ποιοι βουλευτές επέλεξαν τον «λιτό βίο» και ποιοι τα αυτοκίνητα;


Ζήτημα ηθικής, ...


δημοσιονομικής ανάγκης ή λαϊκισμός; - To 40% της αποζημίωσής τους στο κόμμα δίνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Ζήτημα ηθικής, δημοσιονομικής ανάγκης ή λαϊκισμός; Το θέμα των βουλευτικών αυτοκινήτων, αν αποτελούν προκλητικό προνόμιο για τους εθνικούς αντιπροσώπους ή απαραίτητο εργαλείο επανήλθε στην επικαιρότητα με αφορμή την κλήρωση των Ι.Χ. που θα διανεμηθούν δωρεάν στους 134 νεοεισερχόμενους στο κοινοβούλιο βουλευτές για όσο διαρκεί η θητεία τους.

Το ζήτημα βέβαια είχε θίξει πριν από λίγες εβδομάδες ο κ. Αλέξης Τσίπρας όταν κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της νέας κυβέρνησης απευθύνθηκε στην κυρία Ζωή Κωνσταντοπούλου λέγοντας «ζητώ από την Πρόεδρο της Βουλής να επανεξετάσει το βουλευτικό αυτοκίνητο, γιατί δεν πιστεύω ότι βουλευτές στερούνται οικονομικής δυνατότητας να κινούνται με δικά τους έξοδα».

Πόσοι και ποιοι αρνήθηκαν το βουλευτικό Ι.Χ.

Υπό αυτά τα δεδομένα η διαδικασία της κλήρωσης και κυρίως ο εντοπισμός εκείνων των νέων βουλευτών που θα αρνηθούν να παραλάβουν το αυτοκίνητο απέκτησε και πάλι δημοσιογραφικό ενδιαφέρον. Σύμφωνα με πληροφορίες από τους 135 νέους βουλευτές εκείνοι που τελικά αρνήθηκαν το «προνόμιο» ανήλθαν περίπου σε 30 - 35. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι: Γιώργος Δημαράς, Ελένη Ψαρρέα, Μουσταφά Μουσταφά και Νίκος Φίλης από τον ΣΥΡΙΖΑ ενώ ήδη από την περασμένη περίοδο το ΙΧ είχε αρνηθεί και ο κ. Γιάννης Σταθάς. Οι Σταύρος Θεοδωράκης, Σταυρούλα Αντωνάκου, ο Γιώργος Αμυράς, ο Παναγιώτης Καρκατσούλης και  Αντιγόνη Λυμπεράκη από το Ποτάμι. Ο κ. Γιώργος Κουμουτσάκος από την ΝΔ (από την προηγούμενη Βουλή και ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης) ενώ από τους ΑΝΕΛ οι Νίκος Μαυραγάνης και Θανάσης Παπαχριστόπουλος.

Υπέρ δράσεων κοινωνικής αλληλεγγύης το 40% της αποζημίωσης των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Πάντως από την πλευρά του κυβερνητικού κόμματος επισημαίνεται πως «μεγάλος αριθμός» των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ ακολούθησαν την «οδηγία Τσίπρα» και δίχως να το δημοσιοποιήσουν δεν πήραν ούτε βουλευτικό Ι.Χ., ούτε αστυνομική προστασία. Τονίζουν μάλιστα πως το 40% της βουλευτικής αποζημίωσης των μελών της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ πηγαίνει στις δομές αλληλεγγύης και στο Κόμμα. Στο ίδιο μήκος άλλωστε είναι και οι δηλώσεις του κ. Νίκου Φίλη που εξήγησε πως οι βουλευτές του κόμματός του που αρνήθηκαν το προνόμιο είναι πολλοί περισσότεροι από εκείνους  των οποίων τα ονόματα βγήκαν στην δημοσιότητα. Τόνισε ωστόσο ότι ούτε ο ίδιος, ούτε το κόμμα θα μπει σε διαδικασία ονοματολογίας γιατί η ονοματολογία κινείται στην λογική «του λαϊκισμού και της ανθρωποφαγίας».

Τι αυτοκίνητα πήραν άλλοι βουλευτές

Πέραν αυτών σύμφωνα με πληροφορίες στους βουλευτές – κυρίως επαρχίας - που πήραν τελικά ΙΧ  περιλαμβάνονται: Ανδρέας Μιχαηλίδης από τον ΣΥΡΙΖΑ (Χίος) πήρε ένα Mini Cooper Countryman Diesel, o Δημήτρης Σταμάτης από τη ΝΔ ένα VW Golf Diesel, o Κώστας Βλάσης από τη ΝΔ  (Αρκαδία) Audi A4, ο Ανδρέας Κατσανιώτης από τη ΝΔ (Αχαΐα) ένα Audi A4 και ο Στέργιος Γιαννάκης από τη ΝΔ (Πρέβεζα) ένα Mini Cooper S.  Επισημαίνεται ότι η κλήρωση αφορά μόνο στους 134 νέους βουλευτές, καθώς οι υπόλοιποι 165 βουλευτές που επανεξελέγησαν στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου είχαν ήδη αυτοκίνητο από την προηγούμενη σύνοδο της Βουλής των Ελλήνων.

Τι ισχύει για το κοινοβουλευτικό leasing

Οι βουλευτές του λεκανοπεδίου Αττικής (Α’, Β’ Αθηνών και Πειραιά και υπόλοιπο Αττικής) δικαιούνται αυτοκίνητο έως 1.400 κυβικά εκατοστά και έως 750 ευρώ μηνιαίο μίσθωμα. Για τους βουλευτές περιφέρειας προβλέπεται Ι.Χ. έως 1.800 κ.εκ. και 1.200 ευρώ μίσθωμα. Ο συγκεκριμένος διαχωρισμός ανά κυβικά εκατοστά και εκλογική περιφέρεια έγινε επι θητείας του κ. Ευάγγελου Μεϊμαράκη και απέφερε σημαντική μείωση του κονδυλίου τουλάχιστον κατά 500.000 ευρώ. Για το 2015 το προϋπολογισθέν ποσό για την παροχή των βουλευτικών αυτοκινήτων ανέρχεται σε 3.270.000 ευρώ.

Εξορθολογισμό των κονδυλίων προανήγγειλε η πρόεδρος της Βουλής

 Πάντως, η Πρόεδρος της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου έχει ξεκαθαρίσει πως θα υπάρξει διαδικασία εκλογίκευσης της συγκεκριμένης δαπάνης χωρίς ωστόσο αυτή να παρεμποδίσει τους βουλευτές από το να ασκούν τα κοινοβουλευτικά τους καθήκοντα.

Για τον σκοπό αυτό, η κυρία Κωνσταντοπούλου προανήγγειλε ότι θα προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης μίσθωσης από την 1.9.2015 η οποία λήγει κανονικά 31.12.2015. Έως τότε θα υπάρξει διάλογος με όλα τα κόμματα προκειμένου να αποφασιστεί εάν θα προχωρήσουν σε νέα σύμβαση με μικρότερο κόστος ή αν θα επιλεγεί άλλη λύση.