Σούρλας: Έτσι γίνεται τόσα χρόνια η λαθρεμπορία καυσίμων


"Άρχισε το ξήλωμα των κυκλωμάτων στα καύσιμα, γιατί ...










στη βούληση του πρωθυπουργού είναι η πάταξή τους", δηλώνει ο ΓΓ Διαφάνειας Γιώργος Σούρλας.

 Αναλυτικά η συνέντευξή του για τις συμμορίες λαθρεμπόρων

Επιτέλους, άρχισε η πάταξη των κυκλωμάτων λαθραίας διακίνησης των καυσίμων και πιστεύω σύντομα και της πάταξης των κυκλωμάτων για νοθευμένα καύσιμα στις Ένοπλες Δυνάμεις, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Γιώργος Σούρλας, με αφορμή την εξάρθρωση του κυκλώματος λαθρεμπορίας καυσίμων και τη σύλληψη 16 ατόμων.

«Πρόκειται για κυκλώματα που λεηλάτησαν το δημόσιο χρήμα για δεκαετίες», υπογραμμίζει ο κ. Σούρλας, επισημαίνοντας ότι αυτό το είπε και ο πρωθυπουργός κ. Παπαδήμος, στη Βουλή στις 13/1/12, δηλαδή, ότι 1 δισεκ. ευρώ είναι οι απώλειες εσόδων το χρόνο, 25 δισεκ. τουλάχιστον τα τελευταία 25 χρόνια, από το λαθρεμπόριο καυσίμων.

 «Βέβαια, προσθέτει, δεν χρονολογείται μόνο από τότε, σίγουρα συνέβαινε και τις προηγούμενες δεκαετίες. Από αυτό εκτιμά κάποιος τι ζημιά έχει προκληθεί στο ελληνικό δημόσιο και πώς φθάσαμε στη χρεοκοπία, στην εξαθλίωση και στην εθνική ταπείνωση».

«Πάντως, τονίζει, άρχισε το ξήλωμα και εγώ θέλω να σημειώσω ότι αυτό θα προχωρήσει διότι στην πολιτική βούληση του Αντώνη Σαμαρά είναι να εξυγιάνουμε την πολιτική ζωή του τόπου, να παταχθούν τα κυκλώματα και να επικρατήσει η διαφάνεια».

Προσθέτει ότι «Ως γραμματέας Διαφάνειας αλλά και ως βουλευτής και αντιπρόεδρος της Βουλής έχω ασχοληθεί σε βάθος με το θέμα τα τελευταία 10 χρόνια. Προ ημερών, μάλιστα, είχα την ευκαιρία να πω στην Βουλή, όταν με κάλεσε η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, ακριβώς σε τι κατάσταση βρισκόμαστε και πού οδηγούμαστε, κάνοντας και μια ιστορική διαδρομή πολύ θλιβερή για τα τελευταία 15 χρόνια: πώς είχαν συνταχθεί τρεις εκθέσεις για το πώς γίνεται το λαθρεμπόριο και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί, οι οποίες ωστόσο ουδέποτε αξιοποιήθηκαν.

 Μέσα εκεί υπήρχε ειδικό κεφάλαιο για το λαθρεμπόριο με το ναυτιλιακό καύσιμο για το οποίο συνελήφθησαν σήμερα οι 16, μεταξύ των οποίων και δύο υπηρεσιακοί παράγοντες, οι οποίοι πριν γίνει η επίσκεψη της αρμόδιας επιτροπής ειδοποιούσαν τα πρατήρια να προετοιμαστούν ώστε να μη συλληφθούν επ’ αυτοφώρω.

Στην Επιτροπή της Βουλής είχα την ευκαιρία να πω ότι προχωρούν οι διαδικασίες για να εγκατασταθούν συστήματα εισροών και εκροών που έπρεπε από χρόνια να έχουν εγκατασταθεί για να μπορούμε να ελέγχουμε τι καύσιμα έρχονται, ποια είναι η πορεία που ακολουθούν και έτσι να περιορίσουμε -αν όχι να εξαλείψουμε- το λαθρεμπόριο των καυσίμων, διότι αυτοί οι λαθρέμποροι είναι συνήθως ισχυροί οικονομικοί παράγοντες».

Επιπλέον, υπογραμμίζει ότι «Το θέμα είναι απλό και ξεκάθαρο: όπου υπάρχει επαρκής πολιτική βούληση δεν υπάρχει διαφθορά. Όλοι οι διαπλεκόμενοι στα γρανάζια της διαφθοράς πρέπει να υποστούν τις συνέπειες, να τιμωρηθούν και να επιστρέψουν όσα καρπώθηκαν δεκαετίες τώρα και οδήγησαν τη χώρα μας στη χρεοκοπία.

Το ζήτημα των καυσίμων, διευκρινίζει ο κ. Σούρλας, δεν είναι θέμα της αρμοδιότητάς μου τώρα. Αλλά ασχολήθηκα με αυτό 10 χρόνια, απ’ όταν ήρθε σε γνώση μου μια χημική ανάλυση του Γενικού Χημείου για τα καύσιμα στην Πυροσβεστική, όταν έμεναν άρματα στις ασκήσεις και τις παρελάσεις και η μηχανή των οχημάτων της δεν ‘’άκουγε’’ το υγρό των καυσίμων και έμεναν στην ανηφόρα. Έχω καταθέσει 49 φακέλους για αποδεδειγμένη νοθεία καυσίμων και στην Τακτική Δικαιοσύνη και στη Στρατιωτική και δεν έλαβα καμία απάντηση, εδώ και ένα χρόνο».

Τέλος, σε ό,τι αφορά το λαθρεμπόριο καυσίμων, ο κ. Σούρλας εξήγησε ότι γίνεται με το ναυτιλιακό καύσιμο, το οποίο στοιχίζει μόνο 0,6 λεπτά το λίτρο, είναι φθηνό γιατί έχει αυξημένο θείο και το δίνουν στα πρατήρια. Για παράδειγμα, λένε ότι παρέδωσαν μια ποσότητα σε ένα καράβι, αυτό είναι ατελώνιστο, η παράδοση όμως είναι εικονική ή ελλειμματική.

 Κρατάνε μια ποσότητα δική τους, την οποία διοχετεύουν στο ελεύθερο εμπόριο αφού την αναμείξουν με κανονικό πετρέλαιο ή την αποχρωματίσουν με θειικό οξύ. Μάλιστα, το φοβερότερο όλων είναι ότι το 2003 καταργήθηκε το Δελτίο Παραγγελίας Καυσίμων από τα πλοία».